Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościToyota szykuje się do kolejnego pożegnania z Suprą, a w międzyczasie po cichu potwierdza, że trwają prace nad zupełnie nowym coupe Celica. Zanim do tego dojdzie, małą aktualizację przechodzi trzylitrowa GT Supra, a na wiosnę przyszłego roku zapowiadany jest rynkowy debiut limitowanego wydania A90 Final Edition, które osiągnie aż 435 koni mechanicznych.
Chińczycy mają nową, luksusową markę, która zaczyna żywot od mocnego wejścia w niszę wielkich, reprezentacyjnych limuzyn. Mowa o marce Maextro, za którą stoi między innymi Huawei, gigant na rynku wszelkiego rodzaju sprzętu elektronicznego i oprogramowania. Jej pierwszą propozycją jest model noszący oznaczenie S800, cokolwiek miałoby to oznaczać.
W ofercie Audi pojawił się crossover Q5 Sportback drugiej generacji, który od poprzednika wyróżniać ma się przede wszystkim jeszcze lepszą dynamiką. A w tym względzie przodować będzie usportowione SQ5, które ostatnim razem w Europie widziane było z silnikiem wysokoprężnym o mocy przekraczającej wartość 340 koni mechanicznych.
Po kilku latach zamieszania i różnego rodzaju kontrowersji mamy oficjalną decyzję: zgłoszenie General Motors do Formuły 1 z zupełnie nowym, jedenastym zespołem dostało zielone światło i cały proces rusza dalej! Plany zakładają, że fabryczny zespół amerykańskiego producenta będzie gotowy do startu już w sezonie 2026, w którym w życie wejdą nowe regulacje techniczne.
Formuła 1 po raz drugi z rzędu zagościła na kolorowych ulicach Las Vegas, na których mógł rozstrzygnąć się tegoroczny tytuł mistrza świata wśród kierowców. Tylko kilku punktów do zakończenia tej rywalizacji brakowało Verstappenowi, który wygrał tu w ubiegłym roku podczas inauguracyjnego grand prix. W tym roku na powtórkę sukcesu się nie zapowiadało.
Toyota nieprzerwanie od 2021 roku eksperymentuje z wyścigową GR Corollą, w której silnik przystosowano do spalania wodoru. Każdy rok startów przynosi nowe rozwiązania technologiczne i nowe koncepty, do których trafiają prototypowe jednostki. W ostatnim czasie japońska marka skupiła się między innymi na jeszcze wydajniejszym wykorzystaniu nowego paliwa.
Manthey Racing wzięło na warsztat kolejną maszynę Porsche, której środowiskiem naturalnym są tory wyścigowe. Mowa o silnie wyspecjalizowanym coupe 911 GT3 RS, które w ramach modyfikacji otrzymało nowy zestaw aerodynamiczny, nowe podzespoły zawieszenia, elementy układu hamulcowego i szereg innych smaczków zorientowanych na wyśrubowanie prowadzenia oraz osiągów.
Kia przeprowadziła stylistyczną i technologiczną modernizację modelu EV6. Elektryk, który pojawił się na rynku trzy i pół roku temu, w pogoni za postępem i osiągami zaadoptował rozwiązania sprawdzone na pokładzie aut Hyundai'a, wliczając symulację zmiany biegów i układ napędowy o mocy podniesionej aż do 650 koni mechanicznych, które dostępne będą w topowym wariancie GT.
Donkervoort żegna się z pięciocylindrowymi silnikami Audi i zapowiada coś zupełnie nowego o osiągach mogących zagrozić szeroko rozumianym hiper samochodom. Zanim jednak poznamy szczegóły na temat przyszłości holenderskiej marki, do produkcji trafi limitowana seria pożegnalnych roadsterów F22 w wydaniu Final Five o mocy dochodzącej aż do 700 KM w przeliczeniu na tonę.
Valkyrie od Aston Martina ma za sobą bardzo pracowity okres. Wyścigowy prototyp klasy Le Mans Hypercar pojawił się po raz pierwszy w towarzystwie rywali na torze Daytona w USA, a na brytyjskie Silverstone wyjechał drogowy egzemplarz, którym udało się poprawić rekord okrążenia wśród samochodów produkcyjnych. Udało się poprawić o przepastne dziesięć sekund!