Porsche 911 Turbo - Moc wynalazków
Fala technologicznych nowości w modelach Porsche z serii 911 dociera w końcu do wersji Turbo. Siódma generacja auta jest teraz znacząco lżejsza, mocniejsza i uzbrojona w najnowsze zdobycze techniki, o których wcześniej nawet nikt nie marzył. Po raz pierwszy w swojej 35-letniej historii Turbo dostaje również zupełnie nowy silnik.
Miejsce 3,6-litrowego boxera zajmuje 3,8-litrowa jednostka wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i turbinę o zmiennej geometrii, dzięki której rozwija okrągłe 500 KM. To 15 KM więcej, niż Nissan GT-R i tylko 30 KM mniej, niż 911 GT2, która prawdopodobnie wkrótce również zostanie poddana kuracji odmładzającej. Silnik może być połączony z zupełnie nową, 7-stopniową przekładnią PDK z podwójnym sprzęgłem. W takim wypadku auto może zostać wyposażone w zupełnie nową kierownicą z łopatkami zamiast tradycyjnych przycisków pozwalającymi na zmianę biegu (prawa łopatka - bieg w górę, lewa - w dół).
911 Turbo dysponuje tradycyjnie napędem na wszystkie koła, a kierowcę wspomagają takie systemy, jak Porsche Stability Management, Porsche Traction Management czy dostępny za dopłatą Porsche Torque Vectoring. W stosunku do poprzednika auto emituje o 18% dwutlenku mniej, a średnie spalanie w najlepszej opcji ma sięgać tylko 11,4 litrów paliwa na 100 kilometrów drogi. Osiągi? Najlepsze w historii: zaledwie 3,4 sekundy do setki i maksymalnie 312 km/h.
Nowe 911 Turbo będzie miało swoją premierę już w połowie września na salonie we Frankfurcie. Wkrótce potem auto trafi do sprzedaży w Niemczech, a z początkiem roku 2010 na całym świecie. Coupe bez podatków i dodatkowych opłat krajowych ma kosztować w Europie 122,4 tysiące euro, a kabriolet 131,8 tysięcy euro - dzisiejszy odpowiednik 510 i 550 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Turbo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum