Novitec 599 GTO - Bluźniercze plotki
599 GTO to najmocniejsze, seryjnie produkowane Ferrari w historii marki i trzeci model z Maranello po słynnym 250 GTO i 288 GTO, noszący dumne oznaczenie Gran Turismo Omologato. Produkcję wyczynowego coupe ograniczono do 599 cennych egzemplarzy, z których nie wszystkim będzie dane zachować swoją tożsamość. Jeden z nich wpadł już w ręce specjalistów Novitec Rosso.
Wieść o tuningu 599 GTO to dla wielu dobra okazja do rwania włosów i złorzeczenia tym, którzy dopuścili się tak niecnego czynu, a także powód natychmiastowego zwrócenia się ku innej lekturze. Ominą ich jednak imponujące fakty: podwójnie doładowane, 6-litrowe V12, 862 Nm i 888 koni mechanicznych! Dla przypomnienia: seryjne 599 GTO produkuje 670 KM, 620 Nm, rozpędza się do setki w 3,35 sekundy, osiąga 200 km/h w 9,8 sekundy i przekracza 335 km/h.
Druga, najważniejsza nowość w 599 pokrytym lakierem nawiązującym do 250 GTO z numerem seryjnym 4153, którym wygrano w połowie lat '60 Tour de France, to zaprojektowane specjalnie dla tego modelu felgi. Obręcze z przodu w rozmiarze 21 cali ważą tylko 10,4 kilogramów, a z tyłu, 22-calowe, zamykają wagę w 13,8 kilogramach. Novitec obniżył również zawieszenie i zadbał o hydrauliczny układ pozwalający na zwiększenie prześwitu z przodu o 40 mm (po przekroczeniu 80 km/h następuje automatyczny powrót do pierwotnego ustawienia).
Na koniec osiągi. Najnowsze GTO Ferrari w wydaniu Noviteca to jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów na dzisiejszych drogach: coupe rozwija 100 km/h w 3,2 sekundy, na 200 km/h potrzebuje 9,1 sekundy i rozpędza się do przeszło 340 km/h. I kosztuje tyle, iż tuner woli nie rzucać sumami publicznie.
Źródło/zdjęcia: Novitec Novitec 599 GTO na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum