BMW M3 CRT - Carbon Racing Technology
Na przełomie marca i kwietnia BMW przed zamkniętą publicznością pokazało prototyp odchudzonego, 4-drzwiowego M3, które weszło właśnie do produkcji. Auto jest mocniejsze i lżejsze, niż zwykłe M3, a do tego jeszcze bardziej limitowane, niż powstałe tylko w 135 egzemplarzach M3 GTS. Nazwano je dumnie "Carbon Racing Technology" - "Technologia karbonowo-wyścigowa".
M3 CRT dzięki dobroci elementów z włókien węglowych o strukturze plastra miodu (maska silnika, spoiler na klapie bagażnika, kanały powietrza z przodu oraz kubełkowe fotele kierowcy i pasażera), które powstały w zupełnie nowym procesie produkcji, waży o około 45 kilogramów mniej, niż zwykłe M3. Za masę własną 1655 kilogramów (wg norma EU) odpowiada też nowe wygłuszenie samochodu, oddzielne fotele dla pasażerów z tyłu i lekki, tytanowy układ wydechowy.
Z technologią wyścigową wiąże się oczywiście silnik modelu, czyli pracujące z przodu V8, rozwiercone z 4 do 4,36 litrów. Na potrzeby M3 CRT jego parametry zwiększono do 450 KM i 440 Nm, czyli 30 KM i 40 Nm więcej, niż w zwykłym M3. To oznacza spadek stosunku mocy do masy do skromnych 3,51 kg/KM. Napęd przekazywany jest tylko na tył poprzez 7-stopniowy mechanizm M DCT Drivelogic, a o mocniejsze wrażenia z jazdy dba twardsze zawieszenie, wydajniejszy układ hamulcowy i nowe ogumienie.
Jak M3 CRT jeździ? Jeździ bardzo szybko! Limuzyna rozwija prędkość 100 km/h już w 4,4 sekundy, a elektronika hamuje ją dopiero przy podejściu do 290 km/h. Wyjątkowa maszyna przygotowana przez oddział BMW M GmbH trafi tylko pod strzechy wybrańców. Produkcja auta będzie sięgać zaledwie 67 numerowanych egzemplarzy. Cena? O takich rzeczach publicznie się nie rozmawia...
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M3 CRT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum