
CCG CustomGT - Smakosz gazu płynnego
Niemieckie CCG Automotive po kilku latach prac i kilkunastu miesiącach od prezentacji pierwszego prototypu pokazuje gotowe do sprzedaży coupe własnej produkcji. Maszyna bazuje na dobrze znanych rozwiązaniach z USA, a spośród konkurencji wyróżnia ją fakt, iż jest smakoszem LPG.
Prace nad modelem CustomGT, bo o nim właśnie mowa, rozpoczęto z początkiem 2009 roku. Pojazd oparto na podwoziu z amerykańskiego Factory Five, nie ingerując również znacząco w nadwozie. Karoseria może być wykonana z włókien szklanych albo węglowych, a cały samochód w zależności od konfiguracji ma ważyć tylko 960 lub 1040 kilogramów.

Sercem maszyny jest zoptymalizowane w Niemczech V8 prosto od General Motors, którego korzenie sięgają Corvette. Jednostka o pojemności 6 lub 7 litrów rozwija do 550 KM, które na asfalcie lądują za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach i zawieszenia z podzespołami od KW. Twórcy przewidują również instalację doładowania, podnoszącą moc do okolic 740 KM.

Auto testowane zarówno na Nordschleife jak i Hockeingemringu ma rozwijać w 550-konnej wersji setkę w niespełna 3,3 sekundy i rozpędzać się do 320 km/h. Fabrycznie przygotowano je do instalacji LPG, wraz z którą przybędzie około 60 kilogramów masy własnej. W przypadku tego paliwa producent obiecuje spalanie na poziomie 15-20 litrów na 100 kilometrów. Ceny auta, nie wliczając podatków, zaczynają się od prawie 114 tysięcy euro (obecnie prawie 500k PLN).
Źródło/zdjęcia: custom-gt.de CCG CustomGT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum