Subaru BRZ - Koncept STI
Po miesiącach szumnych zapowiedzi, kilku konceptach, tysiącach kilometrów w mułach testowych i kilku przeciekach para sportowych, kompaktowych coupe duetu Subaru i Toyoty staje się faktem. Model Toyoty zobaczymy na przełomie listopada i grudnia, a pojazd Subaru o oznaczeniu BRZ można podziwiać już teraz na salonie samochodowym w Los Angeles.
Dość asekuracyjnie Japończycy nazywają jeszcze swoją maszynkę do mielenia asfaltu konceptem oddziału Subaru Tecnica International, ukrywając jego wnętrze. Przyznają jednocześnie, iż w stosunku do auta produkowanego seryjnie może różnić się jedynie detalami. Coupe mierzy 4,23 metry długości, rozstaw jego osi sięga 257 centymetrów, a średnica kół z ogumieniem 215/45 z przodu i 225/45 z tyłu mierzy 18 cali.
Pod maską BRZ w nowym lakierze "WR Blue Pearl II" pracuje 2-litrowy, wolnossący, płaski silnik serii FA o czterech cylindrach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostkę umieszczono jeszcze niżej i bliżej środka ciężkości, niż w Imprezie. Pozycję środka ciężkości obniża dodatkowo dach wykonany z włókien węglowych. Za siłę hamującą odpowiada zestaw markowany przez Brembo.
BRZ ma mieścić na pokładzie cztery osoby w układzie 2+2. Napęd po raz pierwszy we współczesnym, masowo produkowanym Subaru będzie przekazywany tylko na tylne koła. Z boxerem z przodu będzie to również jedyny tego typu pojazd oferowany na świecie. Produkcja seryjna BRZ ma ruszyć już na wiosnę przyszłego roku.Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru BRZ na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum