Maserati GranTurismo MC GT4 - Aktywna emerytura
Eliminacją w Abu Dhabi zakończył się w ubiegłym tygodniu szósty i ostatni sezon markowego pucharu Maserati Trofeo. Od samego początku głównym bohaterem zawodów było coupe GranTurismo, w którym zasiadali kierowcy z całego świata. Koniec serii organizowanej przez oddział Maserati Corse nie oznacza jednak końca kariery samochodu. Auto przeskoczy do klasy GT4.
Historia współczesnego Maserati Trofeo rozpoczęła się w 2010 roku wyścigiem na torze Monza we Włoszech i zakończyła kilka dni temu wyścigiem w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ciągu sześciu lat w zawodach wzięło udział prawie 200 kierowców z 31 krajów świata, którzy w ramach 45 eliminacji odwiedzili 25 torów wyścigowych w 14 krajach, w tym obiekty znane z Formuły 1 (m.in. japońską Suzukę, na której fabryczne Maserati nie ścigały się nigdy wcześniej). Po tytuły mistrzowskie sięgali kolejno: Pietro Zumerle z Włoch (sezon 2010), David Baldi z Włoch (2011), Renaud Kuppens z Belgii (2012, 2013) oraz Mauro Calamia ze Szwajcarii (2014, 2015).
Za kierownicę GranTurismo MC Trofeo wsiadali kierowcy w wieku od niespłena 20 do ponad 50 lat (dla tych ostatnich przewidziano oddzielną klasę), a wśród nich zawodnicy z doświadczeniem w Formule 1 i legendy dawnego GT1 - Andrea Bertolini i Michael Bartels, którzy święcili wielkie sukcesy w modelu MC12, dzielącym mechanizmy z Ferrari Enzo. Koniec markowych mistrzostw, organizowanych przez Maserati nie oznacza końca kariery GranTurismo MC. Dla wiekowej już maszyny przewidziano bardzo aktywną emeryturę w zawodach klasy GT4 o charakterze regionalnym i międzynarodowym.
W związku z wejściem do grupy GT4 włoskie coupe czekają liczne modyfikacje. Te najważniejsze to przeprojektowanie pakietu aerodynamicznego (głównie tylne skrzydło i dyfuzor), utrzymanie masy na poziomie 1410 kilogramów oraz nowa instalacja układu doprowadzającego powietrze do silnika. Pod maską pozostanie widlasta ósemka ósemka o pojemności 4,7 litrów, współpracująca ze sterowaną łopatkami przy kierownicy skrzynią biegów, ale jej moc spadnie z okolic obecnych 488 do około 430 koni mechanicznych. GranTurismo MC GT4 trafi m.in. do zawodów Pirelli World Challenge i European GT4 Series i przeszło dwudziestu prywatnych zespołów, którym Maserati zapewni wsparcie techniczne i części zapasowe.
Źródło/zdjęcia: Maserati, maseraticorse.com Maserati GranTurismo MC GT4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum