Toro Rosso STR14 - Krok po kroku
Dziś po południu poznaliśmy kolejny, nowy bolid na nadciągający sezon Formuły 1. Swoją maszynę pokazała ekipa Scuderia Toro Rosso, jeden z dwóch zespołów w Formule 1, za którymi stoi znany przede wszystkim z napojów energetycznych Red Bull. W tym roku wszystkie samochody austriackiego giganta wykorzystywać będą jednostki napędowe produkcji Hondy.
Honda we współczesnej Formule 1 pojawiła się w 2015 roku jako dostawca jednostek napędowych dla McLarena (do roku 2008 Japończycy mieli w F1 własny zespół). Niezbyt owocna współpraca przetrwała trzy sezony i już w ubiegłym roku jednostki Hondy pojawiły się w zespole Toro Rosso, a McLarena przesiadł się na rozwiązania Renaulta. Od 2014 roku obowiązują 1,6-litrowe, turbodoładowane jednostki spalinowe w konfiguracji V6 w układzie hybrydowym z systemami odzyskiwania energii, które wprawiają w ruch wyłącznie tylne koła. W tym roku masę bolidów zwiększono z 733 do 740 kilogramów (wliczając co najmniej 80-kilogramowego kierowcę).
W nadchodzącym sezonie rewolucji w przepisach technicznych nie ma. Bolidy na sezon 2019 będą odróżniały się od maszyn z ubiegłego roku przede wszystkim aerodynamiką. Uproszczono kształty skrzydeł z przodu i z tyły, poszerzono je i podwyższono, ograniczono elementy aerodynamiczne w obrębie przedniej osi, felg i podłogi, powiększono elementy pracujące w systemie DRS i dodano nowe oświetlenie na pionowych krawędziach tylnego skrzydła. Pirelli uprościło oznaczenia mieszanek ogumienia dostępnych na każdy weekend. Podniesiono limit paliwa w samochodzie na wyścig: ze 105 do 110 kilogramów. Z innych zmian: organizatorzy szykują jeszcze bardziej rozbudowaną oprawę transmisji z wyścigów.
Toro Rosso w sezonie 2019 wystartuje z nowym składem. Z zespołem pożegnali się Hartley (poza Formułą 1) i Gasly (awans do Red Bulla). Ich miejsce zajęli: 24-letni Daniil Kvyat z Rosji i 22-letni Alexander Albon z korzeniami w Tajlandii, który urodził się w Londynie. Kvyat ma za sobą cztery niepełne sezony w Formule 1 w zespołach Red Bulla, większość w Toro Rosso. Ostatni raz wystartował w październiku 2017 roku w GP USA. Najlepszym występem w jego karierze było trzecie miejsce w Chinach w sezonie 2016. Albon to jeden z tegorocznych debiutów. W ubiegłym roku zajął trzecie miejsce w mistrzostwach Formuły 2, a wcześniej startował m.in. w pucharach GP3 Series, Formule 3 i formułach Renaulta. Toro Rosso zajęło w ubiegłym roku dziewiąte, przedostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów.
Źródło/zdjęcia: scuderiatororosso.redbull.com, formula1.com Toro Rosso STR14 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum