Aktualności
22.06.2022

BMW M3 Touring Wreszcie kombi

Legendy o pojedynczych wcieleniach M3 w nadwoziu kombi, które pozostały tylko prototypami krążyły od wieków i inspirowały właścicieli oraz tunerów samochodów BMW do podjęcia własnych działań. W roku, w którym BMW M świętuje 50-lecie działalności, można już o tym zapomnieć. Oto pierwsze w historii seryjne M3 Touring.

BMW produkuje modele serii od połowy lat siedemdziesiątych, od której opracowano w sumie siedem generacji. Pierwsze M3 wylansowano w drugiej połowie lat osiemdziesiątych za czasów trzeciej generacji serii 3. Sportowy model sprzedawano od tamtego czasu jako limuzynę, coupe oraz kabriolet (dwa ostatnie od kilku lat jako M4). Na linię produkcyjną nigdy nie trafił czwarty wariant nadwoziowy, pojemne kombi, choć prototypów nie brakowało. Aż do teraz. M3 Touring to pierwsze, seryjne kombi w rodzinie M3, które będzie rywalizować bezpośrednio z maszynami takich marek, jak Audi i Mercedes-AMG. Pojemność bagażnika: od 500 litrów do 1510 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Zdjęcie BMW M3 Touring

Tak samo, jak w przypadku innych M3 i M4 w rodzinie, kombi zasilane jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem R6 o pojemności trzech litrów, który współpracuje z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów M Steptronic z systemem Drivelogic, trzema trybami pracy i możliwością sterowania ręcznego za pomocą łopatek przy kierownicy. Kombi przeskakuje bazową, 480-konną wersję i wchodzi na rynek od razu w specyfikacji Competition. Do dyspozycji dostajemy 510 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. Zrezygnowano również z wersji z napędem przenoszonym tylko na tylne koła. Kombi dostępne jest wyłącznie z układem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive z kilkoma trybami pracy, w tym z możliwością odłączenia przedniej osi.

Zdjęcie BMW M3 Touring

Ważący blisko 1,9 tony i mierzący prawie 4,8 metra długości samochód ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie 3,6 sekundy i do dwustu kilometrów na godzinę w 12,9 sekundy. Okrążenie 20,8-kilometrowego Nordschleife: siedem minut i 35,06 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Wśród wyposażenia opcjonalnego: podniesienie limitu do 280 km/h, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, ogumienie przeznaczone na tory wyścigowe, wyświetlacz przezierny, kubełkowe fotele z włókien węglowych, węglowy body kit oraz rozbudowane systemy wspomagania kierowcy i jazdy zautomatyzowanej. Oficjalna sprzedaż BMW M3 Touring ma ruszyć we wrześniu, a produkcja zamówionych samochodów ma rozpocząć się w listopadzie. Dokładna cena pojazdu nie jest jeszcze znana. Model nie będzie dostępny w USA.

Skomentuj na forumUdostępnij