Morgan Plus Six - Zrozumienie możliwości
Od stycznia przyszłego roku zakłady Morgan Motor Company zaczną opuszczać zmodernizowane modele z serii Super oraz Plus, wśród których znajdziemy trzy różne propozycje na trzech i czterech kołach. Jedną z nich będzie roadster Plus Six w stylu retro, który za kilka miesięcy wkroczy w czwarty rok swojej kariery.
Morgan Plus Six w aktualnej generacji zadebiutował na początku 2019 roku jako zaprojektowany niemal od zera następca modelu Plus 8. Samochód został oparty na nowej, aluminiowej platformie CX i przesiadł się z silnika w układzie V8 na rzędową "szóstkę". Jednostka typu B58 napędowa dostarczana przez BMW charakteryzuje się trzema litrami pojemności i dwiema turbosprężarkami i przynależnością do wielkiej rodziny TwinPower Turbo. Jej moc dochodzi do 340 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga okrągłych 500 niutonometrów. Napęd na tylnej koła przenosi automatyczna skrzynia biegów ZF o ośmiu przełożeniach.
Wszystkie egzemplarze Plus Six produkowane od początku przyszłego roku będą mogły pochwalić się między innymi przeprojektowaną kabiną z wyborem nowych materiałów i wykończeń, nowym wyświetlaczem LCD o większej średnicy niż poprzednio, nowym systemem kontroli stabilności, zupełnie nowym układem hamulcowym, który opracowano wspólnie z firmami Continental i AP Racing, nowymi elementami zawieszenia, nową kalibracją skrzyni biegów z kilkoma trybami jazdy (Comfort, Sport, Sport+ i sterowanie ręczne), kompletem poduszek powietrznych w standardzie oraz opcjonalnym, lekkim nagłośnieniem marki Sennheiser. Jednocześnie zwiększono możliwości personalizacji i pakiety stylistyczne, dodając m.in. dwanaście nowych pakietów ozdobnych grafik i gotowe specyfikacje ze starannie dobranymi kolorami karoserii i wnętrza.
Na sucho Plus Six ma ważyć tylko około 1114 kilogramów. Brytyjski roadster z niemieckim sercem rozpędza się do setki w czasie 4,2 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 267 kilometrów na godzinę. Jego cennik na rynku brytyjskim zaczyna się od około 88,4 tysiąca funtów, wliczając VAT (aktualnie to równowartość co najmniej 465 tysięcy złotych). Razem z Plus Six przeprowadzono również modernizację mniejszego - krótszego i węższego - modelu Plus Six, w którym pracuje czterocylindrowy silnik BMW o pojemności dwóch litrów mocy niespełna 260 koni mechanicznych.
Źródło/zdjęcia: Morgan Motor Company Morgan Plus Six na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum