McLaren 750S - Podwyższone wartości
Ciągłe dążenie do samodoskonalenia zaprowadziło McLarena w grudniu ubiegłego roku do cichego zakończenia produkcji modeli z serii 720S i rozpoczęcia przyjmowania zamówień na jego następcę. Następcę, który jest ewolucją, a nie zupełnie nowym projektem. Oto nowy McLaren 750S, który debiutuje od razu jako coupe oraz Spider.
Z nowym, zmodernizowanym modelem McLaren chce przekraczać kolejne granice własnych możliwości i ustalać nowe standardy w segmencie. To najlżejsze i najmocniejsze auto marki w regularnej, nielimitowanej produkcji. W przypadku coupe można mówić o mocy aż 587 koni mechanicznych na jedną tonę (masa sucha). W porównaniu do 720S na potrzeby 750S zaprojektowano około 30% nowych komponentów, a masę całego auta zredukowano o około 30 kilogramów. Do tego przybyło nieco mocy, na co tradycyjnie wskazuje oznaczenie - 750S. Coupe waży na sucho tylko 1277 kilogramów, Spider z twardym, składanym dachem jest tylko o 49 kilogramów cięższy. W kategoriach mocy i masy 750S ma być o prawie 200 kilogramów lżejszy od najbliższego rywala - który z imienia i nazwiska nie jest wymieniany, ale można się domyśleć o jakiego dokładnie rywala chodzi - i o ponad 20 koni mechanicznych na tonę mocniejszy.
Do napędu w dalszym ciągu służy wyłącznie podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności czterech litrów typu M840T, który współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów. O żadnej hybrydyzacji ani miniaturyzacji silnika spalinowego na tym szczeblu nie ma na razie mowy. Motor rozwija teraz maksymalnie 750 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów (to o 30 KM i 30 Nm więcej, niż w przypadku modelu 720S, który zadebiutował w marcu 2017 roku). Cała moc przenoszona jest wyłącznie na tylną oś. Osiągi coupe: od zera do setki w 2,8 sekundy, od zera do 200 km/h w 7,2 sekundy, od zera do 300 km/h w 19,8 sekundy, ćwierć mili w 10,1 sekundy i prędkość maksymalna 332 kilometry na godzinę. Spider, dla odmiany: 200 km/h w 7,3 sekundy, 300 km/h w 20,4 sekundy i ćwierć mili w 10,3 sekundy.
Nieznacznie zmieniony projekt karoserii upodobnił nowy model do wydłużonego, jeszcze mocniejszego 765LT (w obu przypadkach zastosowano powiększone skrzydło z tyłu). Przeprojektowana kabina obejmuje m.in. nowe, lżejsze fotele i nowe multimedia z rozszerzoną łącznością z urządzeniami przenośnymi. McLaren podkreśla także sięgnięcie po znacznie odchudzone felgi, poprawę balansu i docisku aerodynamicznego, projekt wydechu na wzór McLarena P1 oraz pierwsze wykorzystanie nowej generacji adaptacyjnego, hydraulicznego zawieszenia (Proactive Chassis Control II). Opcje: nagłośnienie Bowers & Wilkins, układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami rodem z McLarena Senna, lekkie fotele kubełkowe, torowe ogumienie Pirelli P Zero Trofeo R oraz szereg lekkich detali z włókien węglowych.
Źródło/zdjęcia: McLaren McLaren 750S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum