BMW i5 M60 - Konsekwentna elektryfikacja
BMW serii 5 wkracza w nową erę: ósma generacja klasycznej, niemieckiej limuzyny debiutuje jako miękka hybryda, zapowiedź pełnowymiarowej hybrydy typu plug-in, a także po raz pierwszy jako elektryk o oznaczeniu i5. Na szczycie oferty stanie i5 M60 z napędem obu osi, którego maksymalna moc przekracza 600 koni mechanicznych.
Nowa "Piątka" urosła po raz kolejny: limuzyna mierzy aż 5,06 metra długości i jest o prawie dziesięć centymetrów dłuższa od poprzednika. Rozstawi osi urósł o dwa centymetry do 2995 milimetrów, a z tyły wygospodarowano miejsce na bagażnik o pojemności 490 litrów. Na pokład trafiła między innymi najnowsza generacja systemu BMW iDrive, cyfrowa deska rozdzielcza z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 i 14,9 cala oraz adaptacyjne zawieszenie. Opcje: pakiety M Sport oraz M Sport Pro, panoramiczny dach, grill z podświetleniem obrysu, aerodynamiczne felgi o średnicy do 21 cali oraz po raz pierwszy w pełni wegańska tapicerka ze skóropodobnego materiału o nazwie Veganza.
Ofertę silnikową otworzą jednostki benzynowe i wysokoprężne w systemie miękkiej hybrydy z 48-voltowymi rozrusznikami-generatorami oraz 8-stopniowymi przekładniami Steptronic. Na rynkach europejskich pojawią się modele 4-cylindrowe: 208-konny 520i, oraz 197-konne 520d z napędem przenoszonym na tył lub obie osie. Poza naszym kontynentem znajdziemy również inne silniki cztero- oraz sześciocylindrowe. Na wiosnę przyszłego roku zapowiadane są hybrydy typu plug-in. W przyszłym roku w ofercie pojawi się również nowy silnik wysokoprężny o sześciu cylindrach. Ofertę elektryczną otworzy i5 eDrive40 o mocy 340 koni mechanicznych. Na rok 2024 zapowiada jest kolejna wersja elektryczna.
Już teraz na szczycie oferty staje elektryczne BMW i5 M60 xDrive z silnikami elektrycznymi na obu osiach i napędem wszystkich czterech kół. Limuzyna ma dysponować mocą dochodzącą aż do 601 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym rzędu 820 niutonometrów (podczas korzystania z funkcji Launch Control oraz Sport Boost). Osiągi: od zera do setki w 3,8 sekundy i prędkość maksymalna 230 km/h. Ulokowany w podłodze akumulator o pojemności 81,2 kWh ma zapewniać zasięg w zakresie 455-516 kilometrów (na znaczne zwiększenie zasięgu ma powalać funkcja Max Range, ograniczająca moc i zużycie energii elektrycznej przez systemy pokładowe). BMW i5 ma być gotowe na ładowanie prądem stałym z mocą do 205 kW. W najlepszym przypadku ładowanie akumulatorów na poziomie 10-80% ma zajmować trzydzieści minut.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW i5 / 5-Series na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum