Aktualności
02.03.2024

Maserati GranCabrio Wierny tożsamości

Maserati przedstawiło zupełnie nowe GranCabrio, bliźniaka coupe GranTurismo, które pokazano jesienią 2022 roku w kilku wersjach napędowych, w tym w wersji elektrycznej. GranCabrio trzyma się na razie starych przyzwyczajeń i wchodzi na rynek wyłącznie z silnikiem spalinowym o mocy dochodzącej do 550 koni mechanicznych.

Stylowe GranCabrio ma już prawie piętnaście lat. Model pierwszej generacji zadebiutował jesienią 2009 roku i był produkowany przez jakieś dziesięć lat, w ciągu których przeprowadzono niezliczone modernizacje. W tym roku na rynek wejdzie wyczekiwana od dawna druga generacja. Zupełnie nowy model patrzy dumnie w przeszłość i przyszłość marki: jego zacnym przodkiem i źródłem inspiracji był model 3500 GT z końca lat pięćdziesiątych, a nowa platforma, na której zbudowano GranCabrio i GranTurismo, od początku była projektowana z myślą o spalinowych i elektrycznych układach napędowych. GranCabrio w chwili wejścia do sprzedaży dostępne będzie tylko w wydaniu Trofeo, w której pracuje benzynowy silnik typu Nettuno.

Zdjęcie Maserati GranCabrio

Widlasta, 6-cylindrowa jednostka z dwiema turbosprężarkami legitymuje się pojemnością prawie trzech litrów, mocą 550 koni mechanicznych przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę i maksymalnym momentem obrotowym 650 niutonometrów przy trzech tysiącach obrotów na minutę. Cała moc przenoszona jest stale na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów od ZF. Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Comfort, GT, Sport oraz Corsa. Dostępna jest również opcja ESC-Off, która po części dezaktywuje elektronicznych asystentów. GranCabrio Trofeo waży jakieś 1,9 tony i jest o około sto kilogramów cięższe, niż coupe. Osiągi: sprint od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy, sprint od zera do 200 km/h w 12,2 sekundy i prędkość maksymalna aż 316 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Maserati GranCabrio

Dla nowego GranCabrio przygotowano miękki, automatycznie składany i rozkładany dach, który można aktywować w ruchu przy prędkościach do 50 km/h. Rozłożenie dachu ma zajmować około czternaście sekund. Kabriolet otrzymał również układ ogrzewania karku kierowcy i pasażera z przodu, a jedną z opcji jest ręcznie zakładany wiatrochron, który montuje się za przednimi fotelami. Auto można wyposażyć także w nagłośnienie marki Sonus Faber, wyświetlacz przezierny, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz indywidualne elementy wykończenia w programie Maserati Fuoriserie. O kolejnych wersjach napędowych kabrioletu Maserati na razie nie informuje (coupe GranTurismo dostępne jest jako Trofeo, a także w spalinowej wersji o mocy zredukowanej do 490 koni mechanicznych oraz jako elektryk o mocy przeszło 760 koni mechanicznych).

Skomentuj na forumUdostępnij