Aktualności

Audi RS Q8 Performance - Topowa pozycja

Audi idzie za ciosem i kilka dni po prezentacji najmocniejszego elektryka w swojej historii prezentuje swój najmocniejszy model o napędzie spalinowym. Nowym przodownikiem w tej wąskiej specjalizacji będzie zmodernizowane RS Q8 w specyfikacji Performance... tracące do elektryka aż 285 koni mechanicznych. Co poszło nie tak?

Wszystko poszło oczywiście zgodnie z planem. Maksymalna moc układów napędowych składających się kilku silników elektrycznych oraz maksymalna moc jednego silnika spalinowego są w zasadzie niemożliwe do bezpośredniego porównania: zupełnie inna technologia, inne standardy pomiarowe, inne możliwości wykorzystania deklarowanej mocy i zupełnie inne wrażenia z jej spożytkowania. W minionym tygodniu z mocą systemową 925 koni mechanicznych do akcji wkroczyło elektryczne RS E-Tron GT Performance. Teraz do głosu dochodzi najmocniejszy, seryjnie produkowany model Audi o napędzie wyłącznie spalinowym: SUV z obecnej na rynku od ponad czterech lat serii RS Q8, w którym w wydaniu Performance z podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności czterech litrów wyciśnięto aż 640 koni mechanicznych. To o 40 KM więcej od zwykłego RS Q8, które zadebiutowało pod koniec 2019 roku.

Zdjęcie Audi RS Q8 Performance

W ramach modernizacji RS Q8 w aucie przeprojektowano zderzaki, osłonę chłodnicy Singleframe, dyfuzor i końcówki wydechu, reflektory Matrix LED, przygotowano nowe pakiety wyposażenia dodatkowego, nowe felgi, nowy układ wydechowy i zoptymalizowano samoblokujący centralny mechanizm różnicowy (w przypadku poślizgu na przód trafia do 70% siły napędowej, a na tył do 85%). Standardem jest adaptacyjne zawieszenie, którego prześwit można regulować w zakresie nawet dziewięćdziesięciu milimetrów i koła skrętne na tylnej osi. Opcją jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłów, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, reflektory HD Matrix LED oraz felgi o średnicy aż do dwudziestu trzech cali. Model wyposażono również w zaktualizowane multimedia i systemy sterowania z 12,3-calowym wyświetlaczem Audi Virtual Cockpit.

Zdjęcie Audi RS Q8 Performance

Napęd w RS Q8 przenoszony jest na wszystkie cztery koła w systemie firmowanym pod szyldem Quattro poprzez 8-biegową przekładnię Tiptronic i mechanizm różnicowy, który w normalnych warunkach rozdziela napęd przód/tył w stosunku 40:60. Bazowy model pozostaje przy 600 koniach mechanicznych i 800 niutonometrach, które pozwalają na rozwinięcie setki w 3,8 sekundy i rozwinięcie prędkości ograniczonej do 250 km/h. Wersja Performance dysponuje mocą 640 koni mechanicznych i momentem obrotowym podniesionym do 850 niutonometrów, co pozwala na rozpędzenie się to setki w 3,6 sekundy. W ramach opcji limit prędkości maksymalnej można zwiększyć do 280, a nawet 305 kilometrów na godzinę. Ceny modelu startują od prawie 142 tysięcy euro za wersję bazową i prawie 156 tysięcy euro za Performance (według aktualnych kursów to odpowiednio około 610 oraz 670 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS Q8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij