Audi RS E-Tron GT - Znaczący postęp
Elektryczna limuzyna Audi, model E-Tron GT, idzie w ślady spokrewnionego technologicznie Taycana od Porsche, i po modernizacjach chwali się znaczącym postępem w obszarach zasięgu, osiągów oraz szybkości ładowania akumulatorów. W najmocniejszej wersji niemiecka maszyna rozwija teraz rekordową moc aż 925 koni mechanicznych!
Rodzina elektrycznych limuzyn Audi obejmuje teraz trzy warianty, wśród których nie znajdziemy zwykłego E-Tron GT, które do tej pory legitymowało się mocą 476 koni mechanicznych. Ofertę utworzą teraz S E-Tron GT, RS E-Tron GT oraz RS E-Tron GT Performance, które rozpoznamy między sobą między innymi po zderzakach i felgach, w tym obręcze inspirowane słynnymi Avus, czy detalach z włókien węglowych (w wariancie Performance w ramach opcji znajdziemy matowy dach z dymionego włókna węglowego). Cała trójka nowi przeprojektowane niedawno, dwuwymiarowe logo producenta. W środku pojawiły się nowe fotele, kierownica, osłony progów, drewniane detale, oświetlenie powitalne oraz treści cyfrowe w ramach długiej listy usług Audi Connect (w wariancie Performance białe zegary wskaźników mocy i prędkości wzorowane na kombi RS2 Avant z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych).
Na życzenie dostępny jest panoramiczny, szklany dach, który staje się nieprzezroczysty po naciśnięciu przycisku. Audi sięgnęło po wydajniejszy układ hamulcowy, który pracuje w systemie odzyskiwania energii kinetycznej (moc rekuperacji udało się zwiększyć z 290 do 400 kW). Akumulator, w którym przechowywana jest energia elektryczna udało się odchudzić o 9 kilogramów przy jednoczesnym zwiększeniu gęstość energii. Cała paczka, ważąca aż 625 kilogramów, odznacza się pojemnością brutto 105 kilowatogodzin (97 kWh netto). O około 2,3 kilograma obniżono masę system ładowania. Maksymalną moc ładowania E-Tron GT na stacjach podniesiono z 270 do 320 kW: około 10 minut ładowania w najlepszym przypadku pozwoli teraz na uzupełnienie zapasów energii na pokonanie nawet 280 kilometrów. Ładowanie w zakresie od 10 do 80% ma zajmować około osiemnastu minut. W warunkach domowych będzie można korzystać z ładowarki prądem przemiennym mocą do 22 kW.
Standardem jest adaptacyjne zawieszenie z regulowanym tłumieniem i prześwitem oraz kilka różnych trybów jazdy, w tym ustawiane przez kierowcę indywidualnie RS1 i RS2. Wśród opcji: system skrętnych kół na tylnej osi oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z 10-tłoczkowymi zaciskami. Elektryczny napęd na wszystkie koła w wersjach S oraz RS obejmuje na przedniej osi silniki synchroniczne z magnesami trwałymi o mocy 239 KM. W wersji Performance zastosowano zmodyfikowaną elektronikę oraz ulepszony falownik. Z tyłu pracują również silnik synchroniczne z magnesami trwałymi, które dostarczają 564 KM. Maksymalna moc systemowa zespołu napędowego w S E-Tron GT dochodzi do 679 koni mechanicznych, w RS E-Tron GT do 856 koni mechanicznych, a w RS E-Tron GT Performance aż do 925 koni mechanicznych! To najmocniejsze, seryjnie produkowane Audi w historii marki.
S E-Tron GT będzie rozpędzać się do setki w 3,4 sekundy, rozwijać prędkość maksymalną 245 km/h i legitymować się zasięgiem 609 kilometrów w idealnych warunkach. RS E-Tron GT będzie rozpędzać się do setki w 2,8 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 250 km/h. Topowe RS E-Tron GT Performance na przyspieszenie od zera do setki będzie potrzebowało tylko 2,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Nowe E-Tron GT można już zamawiać. Na razie w cenniku widnieje jedynie wersja RS: prawie 633 tysiące złotych. Na rynku niemieckim cennik zaczyna się od 126 tysięcy euro za wersję S i kończy na 160,5 tysiąca euro za wersję RS Performance (aktualnie to równowartość około 700 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS E-Tron GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum