Porsche 911 Carrera T - Obsługa manualna
Rodzina zmodernizowanego Porsche 911 generacji 992 II rozrasta się o kolejne pozycje obowiązkowe. Tym razem do zestawu dołączyła wersja Carrera T, która po raz pierwszy będzie dostępna nie tylko jako coupe, ale również z otwartym nadwoziem i miękkim, składanym dachem. Znakiem rozpoznawczym modelu będzie ręczna skrzynia biegów.
Nowe 911 Carrera T, pozycjonowane między Carrerą i Carrerą S, to auto adresowane do purystów, nastawione na lekką konstrukcję, zwinność, emocjonujące brzmienie i potęgowanie wrażeń z prowadzenia. W najlżejszej konfiguracji, którą wyróżnia między innymi zredukowana izolacja, lekkie oszklenie i kubełkowe fotele, samochód waży 1478 kilogramów i jest o ponad czterdzieści kilogramów lżejszy od podstawowego 911 Carrera. Auto wyposażone jest standardowo w pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision, adaptacyjne zawieszenie w systemie Porsche Active Suspension Management z prześwitem obniżonym o dziesięć milimetrów, koła skrętne na tylnej osi, wydajniejszy układ hamulcowy z 350-milimetrowymi tarczami z przodu oraz lekkie felgi rodem z Carrery S.
W dwuosobowej kabinie przywita nas tapicerka w kratę na fotelach, sportowa kierownica GT oraz skrócona dźwignia zmiany biegów z gałką z laminowanego drewna orzechowego. Z zewnątrz Carrerę T będzie można wyróżnić naklejkami z nazwą modelu na drzwiach i przedniej masce, a także naklejkami ze schematem ręcznej skrzyni biegów na bocznych szybkach. Sześciostopniową przekładnię połączono z podwójnie turbodoładowanym boxerem i wyposażono w funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia. Carrera T obroniła się przed implementacją zestawu hybrydowego, który pojawił się kilka miesięcy temu w podstawowym 911 Carrera. Sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów generuje maksymalnie 394 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów, które przenoszone są wyłącznie na tylne koła.
Coupe 911 Carrera T będzie rozpędzać się do setki w 4,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 295 kilometrów na godzinę. Kabriolet: 4,7 sekundy i 293 km/h. Auta będzie można zamawiać w kolorach z palety lakierów z kategorii Legend, dach w kabriolecie będzie można wybierać pomiędzy kolorami czarnym, czerwonym, niebieskim i brązowym, a kierownicę będzie można dostać obszytą na życzenie materiałem Race-Tex. Kolejne opcje to sportowe fotele w wydaniu Plus z elektryczną regulacją w osiemnastu kierunkach lub lekkie siedzenia kubełkowe (standardem są fotele z 4-kierunkową regulacją). Ceny coupe na polskim rynku zaczynają się od 708 tysięcy złotych, a kabrioletu od 776 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera T na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum