Mercedes-AMG PureSpeed - Mała seria
Model PureSpeed od AMG, który jeszcze kilka miesięcy temu był jedynie konceptem, wchodzi oficjalnie do produkcji seryjnej jako pierwsza maszyna w ekskluzywnej serii Mythos. Seryjną wersję inspirowanego samochodami wyścigowymi modelu przedstawiono światu przy okazji tegorocznego finału mistrzostw świata Formuły 1 w Abu Dhabi.
Mercedes-AMG PureSpeed jako koncept został po raz pierwszy pokazany w maju tego roku na kilka dni przed Grand Prix Monako, które przyciągnęło dziesiątki potencjalnych klientów. Już w sierpniu potwierdzono, że samochód wejdzie do produkcji seryjnej jako pierwszy przedstawiciel serii Mythos, w ramach której mają ukazywać się limitowane auta inspirowane współczesnymi sukcesami Mercedes-Benza i jego przeszło 130-letnią historią. PureSpeed poszedł w kierunku pozbawionego dachu i szyb speedstera, w którym zaadoptowano między innymi charakterystyczny pałąk bezpieczeństwa wzorowany na Halo z bolidów Formuły 1. Pod względem formy i charakteru wersja seryjna od konceptu właściwie się nie różni... i kto wie, czy na zdjęciach promocyjnych nie oglądamy dokładnie tego samego egzemplarza.
PureSpeed to również pakiet nadwoziowy poprawiający aerodynamikę, ruchomy spoiler z tyłu (aktywujący się powyżej 80 km/h i przyjmujący jeden z pięciu stopni pochylenia), przeprojektowany przód z zaostrzonym nosem i powiększonymi wlotami powietrza, 21-calowe felgi z węglowymi nakładkami, opcjonalne schematy kolorystyczne, detale wzorowane na Mercedesie-AMG One, kierownica AMG Performance, nagłośnienie Burmester z piętnastoma głośnikami o mocy 1170 W, dodatki w kabinie wykonane z włókien węglowych oraz pokrowiec na samochód w czasie garażowania i ochronna osłona na wypadek deszczu i parkowania pod gołym niebem. W zestawie z samochodem otrzymamy między innymi opływowe, fabryczne kaski dla kierowcy i pasażera, obejmujące system łączności audio z telefonami, za pomocą którego będzie można porozumiewać się między sobą lub słuchać muzyki.
Pod względem technologicznym PureSpeed wywodzi się z modeli SL 63 i GT 63 Pro. Maszyna bazuje na platformie z aluminium i włókien węglowych z adaptacyjnym zawieszeniem z aktywnymi stabilizatorami, kołami skrętnymi tylnej osi, węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi i napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła w systemie AMG Performance 4Matic+. Sercem auta jest oczywiście podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które pracuje z doskonale znanym sobie 9-stopniowym automatem AMG Speedshift MCT 9G. Maksymalna moc dochodzi do 585 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 800 niutonometrów. PureSpeed ma rozpędzać się od zera do setki w czasie 3,6 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 315 kilometrów na godzinę. Mercedes-AMG zbuduje łącznie 250 egzemplarzy.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG PureSpeed na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum