
Maserarti GranCabrio - Lodowy król
Maserati uzupełnia gamę GranCabrio, stylowego kabrioletu, który do tej pory dał się poznać jako 550-konny wariant Trofeo oraz całkowicie elektryczny Folgore. Podczas tegorocznego I.C.E. St Moritz pokazano dwie nowe ewolucje: bazową wersję spalinową oraz jedyny w swoim rodzaju egzemplarz w lodowej specyfikacji prosto z programu indywidualizacji Fuoriserie.
Współczesne GranCabrio ze składanym miękkim dachem, bliźniak coupe GranTurismo, jest obecne na rynku dopiero od niecałego roku. Podstawą oferty od samego początku jest spalinowa wersja z podwójnie turbodoładowanym V6 o pojemności trzech litrów z rodziny Nettuno. W wydaniu Trofeo dostajemy tu 550 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów, które przenoszone są na wszystkie cztery koła. Alternatywą jest elektryczne GranCabrio Folgore z trzema silnikami, które zapewniają napęd obu osi i wspólnie wspinają się do poziomu aż 761 koni mechanicznych oraz 1350 niutonometrów! Podczas tegorocznego I.C.E. St Moritz przy zamarzniętym jeziorze w Szwajcarii zaprezentowano kolejny wariant GranCabrio, który zajmie najniższy szczebel w katalogu.

Widlastą szóstkę w bazowym GranCabrio ograniczono do skromnych 490 koni mechanicznych, które w dalszym ciągu przenoszone są na wszystkie cztery koła. Maksymalny moment obrotowy zredukowano z 650 do 600 niutonometrów. Standardem pozostaje pneumatyczne zawieszenie. Kabriolet ma rozpędzać się do setki w 3,9 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 302 kilometrów na godzinę. Premierową sztukę ubrano w odcień zieleni Verde Giada z rozszerzonej palety kolorów i wyposażono między innymi w system nagłośnienia Sonus Faber z dziewiętnastoma głośnikami, adaptacyjne reflektory w technologii Full LED oraz detale wyprodukowane z włókien węglowych w technologii druku 3D. W porównaniu do Trofeo zmieniono kształty zderzaków i zainstalowano nowe felgi w rozmiarze 20 cali na przedniej osi i 21 cali na osi tylnej.

Drugą szwajcarską nowością włoskiej marki jest unikatowe GranCabrio w wydaniu "One of One - The I.C.E.", dla którego inspiracją była zimowa sceneria całego wydarzenia. Auto otrzymało między innymi trójwarstwowy lakier Ice Liquid, specjalne plakietki, specjalnie wykończone detale karoserii, kute felgi o wzorze Astreo w białym kolorze, niebieskie zaciski hamulcowe, dach w kolorze Blue Marine oraz skórzane wnętrze w kolorze lodu i wykończenia z włókien węglowych. Maszynę zbudowano na bazie wariantu Trofeo, który rozpędza się do zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 3,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 316 km/h.
Źródło/zdjęcia: Maserarti Maserarti GranCabrio na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum