Aktualności

GFG Peralta S - Powrót Boomeranga

GFG Style zaprezentowało pierwszego w swojej historii one-off'a, coupe Peralta S. Najnowsze dzieło studia projektowego, za którym stoją ojciec i syn Giugiaro, składa pokłony konceptom z lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku, olśniewa karoserią z polerowanego na lustrzane odbicie aluminium i bazuje na platformie produkcji Maserati z silnikiem umieszczonym centralnie.

GFG Style będzie obchodziło w tym roku dziesięciolecie działalności. Studio założyli Giorgetto i Fabrizio Giugiaro, ojciec i syn, którzy do tej pory działali w rodzinnym Italdesign, przejętym kilka lat wcześniej przed grupę Volkswagena. Obaj mają na koncie kilkaset niezapomnianych konceptów, prototypów, one-off'ów i aut, które weszły do produkcji seryjnej na dużą skalę lub w krótkich seriach. W ramach GFG Style pokazali już kilka konceptów własnego pomysłu i zostali zaangażowani w projektowanie samochodów różnych marek z całego świata, jak Bizzarrini, Hyundai czy Laffite. W miniony weekend na wystawie Pasteje Automotive Invitational w Meksyku zaprezentowano najnowszą super produkcję studia z Moncalieri. To coupe Peralta S, jego pierwszy samochód zbudowany na indywidualne zamówienie, w tym przypadku zamówienie kolekcjonera z Meksyku, od którego nazwiska wzięła się jego nazwa.

Zdjęcie GFG Peralta S

Peralta S jest efektowną podróżą w czasie. Kształty auta zaprojektował Fabrizio Giugiaro, który zgodnie z zamówieniem inspirował się konceptami narysowanymi przez swojego ojca w latach siedemdziesiątych. Już na pierwszy rzut oka na myśl przychodzi Maserati Boomerang, Porsche Tapiro czy Lotus Esprit. Coupe zwraca uwagę unoszoną do góry kopułą, osobno unoszonymi do góry szybami bocznymi, nakreślonym jedną linią profilem, polerowaną na połysk karoserią z aluminium, która zlewa się z powierzchniami przeszklonymi i która została wyprodukowana ręcznie, splitterem, dyfuzorem i progami z włókien węglowych, ruchomym skrzydłem czy wzorem felg z ogumieniem Pirelli. Z zewnątrz samochód nie ma właściwie nic wspólnego z samochodami produkowanymi obecnie, a swoje powiązania z nowoczesnymi technologiami zdradza dopiero po zajęciu miejsca za kierownicą (dwa cyfrowe wyświetlacze, cyfrowe lusterka, zestawy przełączników).

Zdjęcie GFG Peralta S

One-off został zbudowany na platformie coupe MC20 produkcji Maserati, a w ramach prac nad samochodem GFG Style podjęło współpracę z zakładami Manifattura Automobili Torino, które w ostatnich kilkunastu latach zbudowały sobie pozycję specjalistów od projektów specjalnych (New Stratos, Glickenhaus 003, Apollo IE, Aspark Owl i inne). Włoska maszyna zbudowana jest na kadłubie z włókien węglowych, który połączono z umieszczonym centralnie, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności trzech litrów. Jednostka napędowa generuje co najmniej 630 koni mechanicznych oraz 730 niutonometrów, które na tylną oś wysyła 8-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Czy przy okazji projektu Peralta S pokuszono się o zwiększenie osiągów? Tego jeszcze nie wiadomo - dokładna specyfikacja techniczna auta pozostaje na razie tajemnicą.

Źródło/zdjęcia: GFG Style GFG Peralta S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij