Aktualności

Genesis G70 - Track Day Special

Genesis nie przestaje węszyć po torach wyścigowych. Większość sił koreańskiej marki skierowane jest już od dawna na przygotowania do debiutu w topowej klasie Hypercar w długodystansowych mistrzostwach świata, ale to nie wszystko. Wśród wielu innych pomysłów, które udało się wcielić w jakimś stopniu w życie, znalazła się... torowa wersja limuzyny G70.

Genesis jako luksusowa marka koncernu Hynudai jeszcze do niedawna w ogóle nie kojarzył się z samochodami sportowymi, o wyścigowych nawet nie wspominając. To wszystko zmieni się razem z przyszłorocznym debiutem w World Endurance Championship w grupie Hypercar z hybrydowym prototypem typu Le Mans Daytona h na podwoziu Oreca. Atmosferę podgrzewają również koncepty sportowych aut drogowych z serii Magma, które mają wkrótce zostać przeobrażone w modele produkowane seryjnie. Niezobowiązujące koncepty pozostają również świetną okazją do zaprezentowania innych pomysłów marki. Najnowszym z nich jest limuzyna G70 Track Day Special z kanadyjskiego oddziału marki, której nazwa mówi wszystko: to koncept modelu wymyślonego specjalnie z myślą o dniach torowych.

Zdjęcie Genesis G70 Track Day Special

Model G70 jest już dość wiekowy i jest produkowany, główne z myślą o Korei Południowej i Ameryce Północnej, od prawie ośmiu lat. Drogowy model oferowany jest jako prawie 4,7-metrowa limuzyna oraz kombi z napędem tylko tylnej lub obu osi, a najmocniejsze wersje przekraczają 370 koni mechanicznych. Track Day Special bazuje na limuzynie, którą uzbrojono w duże skrzydło, splitter i dodatkowe płaty z przodu, wentylowaną pokrywę komory silnika, lekkie 19-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4 S, obniżone i utwardzone zawieszenie i wiele innych detali, które mają poprawiać prowadzenie na torze, łącznie ze specjalnym malowaniem i wymownym napisem "Nordschleife". To ostatnie o ukłon w stronę firmowych taksówek Genesisa, którmi można zostać przewiezionym po 20,8-kilometrowym Nürburgring Nordschleife w Niemczech.

Zdjęcie Genesis G70 Track Day Special

Co znajdziemy pod maską? Tego Genesis jeszcze nie potwierdził, ale trudno spodziewać się czegoś innego, niż podwójnie turbodoładowanego V6 o pojemności 3,3 litra w najmocniejszej dostępnej specyfikacji. Oznacza to co najmniej 370 koni mechanicznych oraz 510 niutonometrów, które przenoszone są stale na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Taki sam silnik pracuje w firmowych G70 Track Taxi na Nordschleife, z którymi koncept dzieli między innymi zawieszenie, felgi oraz ogumienie. Auta te przygotowano w niemieckim oddziale Hyundai Motor Europe Technical Centre, a pierwsze przejazdy z klientami w programie Genesis Track Taxi Nordschleife miały miejsce latem ubiegłego roku.

Źródło/zdjęcia: Genesis, tracktaxi-nordschleife.genesis.com Genesis G70 Track Day Special na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij