Dino Rosa - Translacja przeszłości
W drugiej połowie lat '60 w Maranello zbudowano "Ferrari dla ludu", model Dino, najpierw w wersji 206 GT, potem 246 GT i w kolejnych. Początkowo coupe nie nosiło nawet znaczka Ferrari na masce. Produkcję Dino (już pod marką Ferrari) zakończono w 1980 roku, a dziś duch auta odradza się w wirtualnym świecie.
Dino Rosa to komputerowa wizja niejakiego Paolo Rosy, który chciał w ten sposób przetłumaczyć na współczesny język idee, które przyświecały w 1967 roku inżynierom budującym Dino 246 GT, niewielkie coupe (masa 1080 kg, rozstaw osi 2,34 m) napędzane 2,4-litrowym V6 o mocy 195 KM umieszczonym centralnie.
Koncept Włocha przeszedł niemal wszystkie stadia niezbędne to wprowadzenia nadwozia do produkcji - wzięto pod uwagę jego ergonomię, właściwości aerodynamiczne, a nawet uproszczenia ułatwiające wytwarzanie poszczególnych paneli. Niemniej nic nie wskazuje na to, aby coupe miało kiedykolwiek pojawić się na ulicach, a jedyne, czym można w tej chwili cieszyć oko to model w skali 1:10.
Praca Paolo Rosy aż do 4 października będzie obecna na wystawie "Sognando l'automobile" ("Wyścione samochody") w Museo dell'Automobile Bonfanti-Vimar w Romano d'Ezzelino w regionie Wenecja Euganejska na północy Włoch.
Źródło/zdjęcia: carbodydesign.com Dino Rosa na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum