Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościW związku z przygotowaniami do premiery zupełnie nowej Micry nastroje w Nissanie wydają się być świetne, a narastające podekscytowanie zaczyna szukać ujścia. Uwalniającą kreatywne moce nieszczelność znaleziono w brytyjskim oddziale japońskiej marki: oto restomod Micry 350SR, szalonego malucha sprzed dwóch dekad z silnikiem umieszczonym centralnie!
Amerykańskie Rezvani Motors wytoczyło kolejne działa. Marka znana z takich maszyna, jak wielkie Vegeance, Tank i Hercules oraz z przeszło 1000-konnego coupe Beast na bazie Corvette zainteresowała się tym razem technologiami Lamborghini. Na bazie popularnego Urusa przygotowano limitowany model Knight z takimi opcjami, jak kuloodporne opancerzenie.
Hiszpańskie Baltasar zaprezentowało nową wersję swojego sportowego elektryka Revolt. Bezkompromisowy spyder, który ma doczekać się wkrótce homologacji drogowej i oficjalnego wejścia do produkcji, postawił tym razem wyłącznie na aktywności związane z torami wyścigowymi. Oto nowy Baltasar Revolt R, którym na drogi publiczne nie wyjedziemy.
Długodystansowe mistrzostwa świata zagościły w tym tygodniu po raz pierwszy na zmodernizowanym Spa-Francorchamps w Belgii. Klasyczny tor obecny jest w kalendarzu World Endurance Championship od samego początku. W tym czasie najwięcej, aż osiem razy, wygrywały tu hybrydowe prototypy Toyoty, ale w ubiegłym roku triumfowało tu prywatne Porsche.
Skoda Enyaq, która w ubiegłym roku była trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym o napędzie elektrycznym na terenie Europy, doczekała się zmodernizowanego wariantu RS. To oczywiście najmocniejsza i najszybsza wersja czeskiego crossovera i jeden z najlepiej przyspieszających modeli w całej historii marki z Mlada Boleslav.
Sportowych samochodów rodem z Włoch nigdy za wiele! Oto kolejny przedstawiciel szlachetnego gatunku: pierwszy model Automobili Mignatta z niewielkiej miejscowości Valfenera. Jest nim lekki, ręcznie budowany speedster Rina z umieszczoną centralnie, widlastą "ósemką", który inspirowany był klasycznymi autami z lat sześćdziesiątych.
Na mapie producentów ekstremalnych samochodów sportowych próbuje zabłysnąć... Tajlandia. To właśnie z tej azjatyckiej monarchii pochodzi niejakie Tera S Motor, które pragnie podbić tory wyścigowe prototypem noszącym oznaczenie T63. Auto miałoby trafić na rynek również w wersji przeznaczonej do poruszania się w zwykłym ruchu drogowym.
Koenigsegg z modelem Jesko nie przestaje bić kolejnych rekordów. Ale na razie jeszcze nie prędkości maksymalnej, w której temacie symulacje sugerują niezaprzeczalny potencjał na przekroczenie 500 kilometrów na godzinę. Szwedzka maszyna operuje na razie w niższych zakresach prędkości i szokuje przede wszystkim wynikami różnych prób przyspieszeń.
Singer przedstawił swój najnowszy pomysł na klasyczne Porsche 911 z lat osiemdziesiątych. Jest nim coupe Carrera z wolnossącym silnikiem, który przygotowano we współpracy z niezastąpionym Cosworthem oraz podwoziem zmodernizowanym we współpracy z Red Bull Advanced Technologies. Pełna, oficjalna nazwa: Porsche 911 Carrera Coupe Reimagined by Singer.
Formuła 1 po raz pierwszy w tym roku odwiedziła Stany Zjednoczone, do których będzie wracać jeszcze dwa razy. W ramach wiosennego rozkładu jazdy mistrzostwa świata opanowały ulice Miami, które zakontraktowane są już na kolejnych kilkanaście lat. W trzech poprzednich grand prix wygrywali tu kierowcy Red Bulla oraz McLarena, który broni w tym roku tytułu mistrzów świata.