Aktualności
11.09.2009

HTT Plethore LC 750 Paradygmator

Blisko trzy lata temu kanadyjskie Locus Technologies pokazało światu prototypowe supercoupe Plethore. Od tamtego czasu, po 6 latach prac nad samochodem, firma zmieniła nazwę i markę na HTT Technologies oraz znacząco zmodyfikowała swój projekt, który w finalnej formie zobaczymy już w przyszłym tygodniu we Frankfurcie.

Ostatecznie miejsce 8,2-litrowego, 750-konnego V8 znanego z prototypu zajęło 6,2-litrowe, 750-konne V8 z Corvette ZR1 produkujące prawie 890 Nm momentu obrotowego. Silnik umieszczono oczywiście centralnie, a plany na najbliższą przyszłość w dalszym ciągu zakładają wersje o mocy sięgającej nawet... 1300 KM!

HTT Plethore LC 750

Jednostka napędowa połączona jest z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów i samoblokującym się mechanizmem różnicowym, poprzez który napędza tylne koła. Pojazd mierzy 460 cm długości, aż 226 cm szerokości i tylko 114 cm wysokości. W środku mieszczą się trzy osoby, przy czym kierowca zajmuje pozycję centralną. Firma niestety nie zdradza jeszcze osiągów swojego dzieła, ale przy masie własnej nie przekraczającej 1150 kilogramów można być pewnym, iż nie będą rozczarowywać.

HTT Plethore LC 750

HTT rozpoczęło już przyjmowanie zamówień na Plethorę (z francuskiego "obfitość"), którego pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku przyszłego roku. Cena pojazdu produkowanego niedaleko Montrealu ma sięgać 395 tysięcy dolarów kanadyjskich - aktualnie równowartość 1,05 miliona złotych. W dalszej perspektywie firma rozważa wprowadzenie odmian z alternatywnymi źródłami energii, jak prąd elektryczny czy wodór.

Skomentuj na forumUdostępnij