Porsche 911 Turbo S - Doprowadzony do ostateczności
911 GT2 pełniło przez ostatnie lata rolę najmocniejszego modelu w ofercie Porsche, a pomijając ściśle limitowane 911 GT1 sprzed blisko 15 lat było najmocniejszą 911 oferowaną zwykłym śmiertelnikom w historii koncernu. Dziś to się nieco zmieniło. Oto najnowsze 911 Turbo S.
Nowe, mocarne Turbo S generacji 997.2 to nie pierwszy pojazd tej serii. Pierwszy, ponad 380-konny pojawił się jeszcze w 1993 roku. Następny model wyjechał na świat w 1997 roku i jako ostatnie Turbo chłodzone powietrzem dysponował mocą 424 KM. Ostatnim był pakiet modyfikacji X50 sprzed blisko 6 lat, który gwarantował 450 KM.
Turbo S na rok 2010 dysponuje mocą aż 530 KM, czyli 30 KM więcej, niż zwykłe 911 Turbo i identyczną z GT2, który ciągle czeka na odnowienie. Moment obrotowy wzrósł do okrągłych 700 Nm, czyli o 50 Nm, niż zwykłe Turbo i 20 Nm więcej, niż 911 GT2. Maszyna wyposażone w ostatnie zdobycze Porsche od 7-stopniowej przekładni PDK, poprzez karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, aż po system PTV rozdzielający między koła moment obrotowy rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i przyspiesza do 200 km/h w czasie 10,8 sekund. Prędkość maksymalna sięga 315 km/h.
Auto spalające średnio 11,4 litra paliwa na 100 km będzie tradycyjnie dostępne jako coupe i kabriolet. Pierwsze egzemplarze mają wylądować w salonach sprzedaży w maju. Coupe bez podatku wyceniono na 145,4 tysiące euro, a kabriolet na 154,9 tysiąca - to odpowiednio 595 i 635 tysięcy złotych (po doliczeniu VAT'u co najmniej 725 tysięcy PLN).
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Turbo S na forumPorsche 911 Turbo S - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum