Aktualności
30.06.2011

Lotus Esprit Made in England

Od prezentacji sześciu prototypów zupełnie nowych modeli Lotusa na wystawie w Paryżu w ubiegłym roku minęło już blisko dziewięć miesięcy, ale spełnienia deklarowanych wówczas planów nie należy się szybko spodziewać. Najważniejsze założenia uległy znaczącej zmianie, ale priorytetem pozostaje wprowadzenie na rynek zupełnie nowego Esprita, którego poprzednia generacja zakończyła żywot w 2004 roku.

Najważniejsze zmiany w tym, co ma wyjść w najbliższych latach z fabryk Lotusa to silniki własnej produkcji oraz miejski Ethos, który wcześniej występował jako koncept nie przeznaczony do produkcji. Z pozostałej piątki sportowych aut mamy nie zobaczyć jedynie Elana, który został odłożony na półkę (jeśli wróci do żywych to nie wcześniej niż w 2017 roku). Zanim to się stało coupe wraz z nowym Espritem otrzymało przeprojektowaną, przednią część nadwozia, aby zwiększyć różnice między modelami.

Lotus Esprit

Nowy Esprit otrzyma zaprojektowane od zera w Hethel V8 o pojemności 4,8 litrów, mocy około 575 KM i momencie obrotowym 540 Nm, które zastąpi V8 produkcji Toyoty, obecne w prototypach. Silnik będzie jednocześnie aż o 70 kilogramów lżejszy od jednostki japońskiej, a w odchudzonym wariancie Esprit R będzie rozwijał do 630 KM. W Espricie, który miałby ważyć 1460 kilogramów, ma to pozwalać na rozpędzenie się do 60 mph (96,6 km/h) w czasie 3,4 sekund. Model miałby zadebiutować na rynku w 2013 roku, a producent już myśli o wersji roadster.

Lotus Esprit

Dzięki modularnej budowie nowe V8 będzie bazą dla jednostek mających napędzać mniejsze modele: rzędowej czwórki i widlastej szóstki. Silnik ma ruszyć na pierwsze testy już w połowie sierpnia tego roku na pokładzie nowego, wyścigowego prototypu klasy LMP2. W drogowych mułach testowych jednostka ma znaleźć się przed końcem roku. Prace trwają!

Skomentuj na forumUdostępnij