Aktualności
24.09.2011

Jensen Interceptor Duch dziadka

Brytyjczycy wpadli na kolejny pomysł reinkarnacji słynnego Interceptora spod znaku Jensena. Tym razem nie chodzi o modyfikacje istniejących już egzemplarzy, ani słomiany zapał napędzający jedynie obiecujące wizje. Za budowę samochodu bierze się renomowane CPP, a pierwsze, namacalne efekty prac mamy zobaczyć już w przyszłym roku.

Angielskie Coventry Prototype Panels, działające od 1995 roku, wyrobiło sobie markę między innymi dzięki wkładzie technicznym i budowie karoserii dla Spykerów oraz pracy nad prototypami Aston Martina, Bentley'a i Rolls-Royce'a. W tym roku CPP przejęło Bowlera, produkującego auta terenowe, oraz to, co zostało ze Spykera. Podpisano również porozumienie o współpracy ze studiem Zagato.

Jensen Interceptor

CPP zajmie się opracowaniem i budową nowego Interceptora z polecenia szwajcarskiego Healey Sports Cars, do którego należy marka Jensen. Maszyna powstanie na zupełnie nowym, aluminiowym podwoziu, które zostanie przykryte ręcznie formowaną, aluminiową karoserią. Czteroosobowe coupe ma pojawić się jeszcze przed końcem 2012 roku, być budowane w nowej fabryce w Browns Lane i trafić do pierwszych klientów w 2014 roku.

Jensen Interceptor

Oryginalny Interceptor był produkowany w latach 1966-1976, korzystając z potężnego V8 o mocy sięgającej 335 KM. Na jego bazie powstał również bliźniaczy, innowacyjny FF, który 15 lat przed pojawieniem się Audi Quattro próbował zdobyć świat napędem na cztery koła opracowanym przez Fergusona i pierwszym, produkowanym na szeroką skalę systemem ABS od Dunlopa.

Skomentuj na forumUdostępnij