Audi R8 Grand-Am - Podbój Ameryki
W ciągu ostatnich kilku lat wyścigowe R8 LMS odniosło przeszło 110 zwycięstw i pozwoliło na zdobycie aż 13 tytułów mistrzowskich. Teraz pojazd daje początek nowej maszynie, którą Audi Sport wysyła do walki na terenie Stanów Zjednoczonych. Już w przyszłym roku fabryczne R8 wystartuje oficjalnie w serialu Grand-Am Rolex Sports Car Series.
Nowe R8 Grand-Am testowano dotychczas tylko w Europie, a na pierwsze testy w USA na słynnym torze Daytona International Speedway na Florydzie auto udało się w minionym tygodniu. Pojazd, który będzie startował w klasie Grand Touring, znacząco zmodyfikowany w stosunku do R8 LMS klasy GT3, pokonał w ramach rozgrzewki w sumie blisko 1000 kilometrów.
R8 w specyfikacji Grand-Am odróżnia od LMS odróżnia przede wszystkim aerodynamika - w myśl regulaminu amerykańskiej serii stracono jakieś 70-80% przyczepności aerodynamicznej. Inaczej zaprojektowano podwozie, ospoilerowanie (tylne skrzyło jest 260 mm węższe) i dyfuzor. Zastosowano również miększe sprężyny zawieszenia, a prześwit zwiększono o około 10 mm do 65 milimetrów.
R8 Grand-Am musiało pożegnać się z ABS'em i kontrolą trakcji i przywitać z zupełnie nowym ogumieniem produkcji Continentala. Silnik, doskonale znane, 5,2-litrowe V10, czeka jeszcze na ostatecznie nastawy i zmierzenie, podobnie jak dopuszczalna masa własna pojazdu, które zależą od regulaminowego wyrównania stawki aut startujących w klasie GT.
Debiut najnowszego dzieła Audi Sport nastąpi pod koniec stycznia przyszłego roku podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona, w którym miałyby pojawić się dwie sztuki auta. W tej chwili podpisano już kontrakt z jednym zespołem, z innymi trzema trwają negocjacje. W całym sezonie 2012 Audi dopuszcza start czterech egzemplarzy, z których każdy będzie wiązał się z pełnym wsparciem ze strony producenta.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi R8 Grand-Am na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum