Aktualności
25.01.2013

Carlsson SLK 340 Judd Inne myślenie

W tym roku na wystawie w Genewie na stoisku Carlssona, położonym w sąsiedztwie terenów Mercedes-Benza, znajdą się dwie światowe premiery. Jedną z nich będzie... samochód wyścigowy na bazie modelu SLK. Nie będą to jednak wyścigi w powszechnym rozumieniu, ale imprezy rozgrywane w górach.

Wyspecjalizowana maszyna powstała przy współpracy szwajcarskiego zespołu Meisel Motorsport, który szukał następcy dla modelu 190 Evo. Na bazie SLK zbudowano samochód, który przypomina seryjne auto tylko na zewnątrz. W środku zmieniło się wszystko. Zupełnie nowy jest karbonowy zestaw ospoilerowania, który doskonalono w tunelu aerodynamicznym, klatka bezpieczeństwa, zawieszenie produkcji KW, felgi BBS z ogumieniem Avon oraz układ napędowy.

Carlsson SLK 340 Judd

Liczba 340 w nazwie oznacza, że pod karoserią SLK skrywa się silnik o pojemności 3,4 litrów. Jest nim dobrze znana z wyścigowych prototypów klasy LMP1 jednostka Judd firmy Engine Developments. Widlasty motor o ośmiu cylindrach waży 120 kilogramów, produkuje 610 KM oraz 430 Nm i współpracuje ze sterowaną łopatkami skrzynią biegów produkcji Hewland Engineering. Prace nad samochodem pochłonęły około 1800 godzin.

Carlsson SLK 340 Judd

Zgodnie ze specyfikacją wyścigów górskich samochód waży zaledwie 780 kilogramów, co oznacza, że na jedną tonę przypadają aż 782 konie mechaniczne! Na razie Carlsson SLK 340 Judd został przygotowany do startów w Europie, ale jego głównym celem jest prestiżowy wyścig górski Pikes Peak International Hill Climb, którego trasa biegnie przez 20 kilometrów i który rozgrywany jest od 1916 roku w Stanach Zjednoczonych.

Skomentuj na forumUdostępnij