Mercedes-AMG GT - Tylko dobre wiadomości
Historia modelu SLS, pierwszego samochodu opracowanego samodzielnie przez oddział AMG, dobiega końca. Niemcy po cichu obiecują, że następca właściwego formatu pojawi się w odpowiednim czasie, a na razie lukę w ofercie wypełniają mniejszym coupe GT, bardziej oswojonym i dostępnym szerszemu gronu klientów. To jednocześnie pierwszy pojazd pod marką Mercedes-AMG.
Maszyna zadebiutowała wczoraj wieczorem w Affalterbach podczas uroczystości, na którą zaproszono blisko 400 gości. GT na scenę wprowadził Nico Rosberg, kierowca zespołu Mercedesa w Formule 1 i obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców. Pojazd, który przed większą publicznością stanie w przyszłym miesiącu na wystawie w Paryżu, dostępny będzie w dwóch wariantach z zamkniętą karoserią - jako bazowy GT oraz GT S - różniących się parametrami silnika, zestrojeniem podwozia oraz długością list wyposażenia seryjnego i opcjonalnego.
Dzieło oddziału Mercedes-AMG napędzane będzie składaną ręcznie, podwójnie doładowaną jednostką V8 o pojemności prawie czterech litrów. Cechy szczególne: sucha miska olejowa i turbosprężarki wciśnięte w przestrzeń między blokami cylindrów. W modelu GT motor będzie rozwijał 462 KM i 600 Nm, a w GT S znacznie więcej: 510 KM i 650 Nm. Napęd na tył w obu przypadkach przenosić będzie automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów AMG Speedshift DCT w układzie transaxle o siedmiu przełożeniach. GT zostanie uzbrojony w mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą, GT S w blokadę sterowaną elektronicznie. W tym drugim standardem będzie adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control.
GT przy masie własnej 1540 kilogramów (samochodów gotowy do jazdy, bez kierowcy, zbiornik paliwa napełniony w 90%) będzie potrzebował czterech sekund na rozpędzenie się do 100 km/h. Jego prędkość maksymalna sięgnie 304 km/h. Cięższy o 30 kilogramów GT S, rozpoznawalny po czarnych lusterkach i spoilerze z przodu, będzie szybszy o 0,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, sięgnie 310 km/h. Średnie zużycie paliwa według obowiązujących norm pomiarowych nie przekroczy w obu przypadkach dziewięciu i pół litrów benzyny na sto kilometrów.
Na pokładzie GT znajdziemy szereg elektronicznych asystentów, znanych z limuzyny klasy S, przełącznik kilku trybów jazdy, w tym Race dla GT S, oraz ekran o średnicy 7 lub 8,4 cali, w zależności od wyposażenia. Na liście opcji znajdziemy między innymi tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych i kilka gotowych zestawów wykończenia wnętrza i nadwozia. Dla modelu GT S z myślą o jeździe po torze wyścigowym możliwe będzie zamówienie pakietu AMG Dynamic Plus, który wpłynie na pracę silnika, skrzyni biegów i zawieszenia.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT na forumMercedes-AMG GT - prezentacjaMercedes-AMG GT S - prezentacjaMercedes-Benz SLS AMG - prezentacjaMercedes-Benz SLR McLaren - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum