Mazda MX-5 - Korekta postawy
MX-5 czwartej generacji, która jest z nami już ponad siedem lat, szykuje się do wejścia w nowy rok modelowy w odświeżonej, jeszcze bardziej atrakcyjniej formie. Od sezonu 2022 począwszy przebojowa Mazda będzie mogła pochwalić się kilkoma nowinkami technologicznymi oraz stylistycznymi na listach wyposażenia standardowego i opcjonalnego.
Mały roadster - a od czasu do czasu również coupe - Mazdy podbija serca miłośników motoryzacji nieprzerwanie od końca lat osiemdziesiątych. Aktualna, czwarta generacja MX-5, znanej na innych rynkach jako Miata, zadebiutowała we wrześniu 2014 roku i zdobyła tytuł Światowego Samochodu Roku 2016. Auto oferowane jest jako klasyczny roadster z miękkim składanym dachem oraz jako model RF z twardym, chowanym dachem typu targa. Wszystkie cztery generacje rozeszły się po całym świecie w liczbie ponad 1,2 miliona egzemplarzy. W tym roku MX-5 cieszy się największą popularnością w Ameryce Północnej, w której do października sprzedano ponad 11 tysięcy sztuk z ponad 24,3 tysiąca na całym świecie.
Największą nowością w MX-5 na rok 2022 będzie przygotowany specjalnie dla niej system Kinematic Posture Control, który ma jeszcze bardziej poprawić jej prowadzenie się i trzymanie drogi. KPC ma monitorować różnicę prędkości obrotu kół tylnej osi i automatycznie przyhamowywać koło znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu. Efekt: poprawiona przyczepność i stabilność, w szczególności podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Wśród nowości stylistycznych najważniejszymi będzie lakier Platinum Quartz Metallic, kabina w konfiguracji Terracotta ze skórą Nappa, miękki dach w kolorze Dark Blue oraz szereg nowych kombinacji kolorystycznych dla karoserii i wnętrza.
Pod maską zmian nie będzie. MX-5 z silnikiem z przodu i napędem przenoszonym wyłącznie na tylną oś będzie do upolowania w pierwszej kolejności z 2-litrową, wolnossącą jednostką typu Skyactiv-G. Przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę dostaniemy tu 184 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 205 niutonometrów. Sprint od zera do setki: jakieś 6,5 sekundy. Alternatywą pozostanie 1,5-litrowy, lżejszy - 25 kilogramów różnicy w masie własnej auta - i oszczędniejszy silnik o mocy 132 KM i momencie obrotowym 152 Nm. W obu przypadkach napęd przenoszony jest za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach, a w przypadku MX-5 RF i 2-litrowego silnika możliwe jest wybranie automatycznej skrzyni biegów.
Źródło/zdjęcia: Mazda Mazda MX-5 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum