Aktualności
23.12.2022

Morgan Plus Four Więcej charakteru

Morgan porządkuje swoją ofertę i dzieli swój katalog na dwa osobne filary: Plus oraz Super. Pod tym drugim kryje się obecnie tylko mały roadster o trzech kołach, a pod pierwszym znajdziemy dwa pełnowymiarowe roadstery w stylu retro. Roadstery, które przeszły małą modernizację. Jednym z nich jest Plus Four.

"Czwórka z plusem" to jeden z najstarszych modeli Morgana. Pierwsza generacja, pod nazwą Plus 4, pojawiła się jeszcze w 1950 roku. Aktualne wcielenie, nazwane dla odmiany Plus Four, zadebiutowało na początku 2020 roku. Samochód zbudowano na zupełnie nowej, aluminiowej platformie CX-Generation. Pod maskę trafił 2-litrowy, turbodoładowany silnik BMW z rodziny TwinPower Turbo. Czterocylindrowa jednostka napędza tylne koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach lub automatu o ośmiu biegach z kilkoma trybami pracy. Maksymalna moc dochodzi do prawie 260 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy zależy od wybranej skrzyni biegów i sięga do 400 niutonometrów.

Zdjęcie Morgan Plus Four

Od przyszłego roku każdy egzemplarz modelu Plus Four będzie mógł pochwalić się między innymi przeprojektowaną kabiną z wyborem nowych materiałów i wykończeń, nowym wyświetlaczem LCD o większej średnicy niż poprzednio, nowym systemem kontroli stabilności, zupełnie nowym układem hamulcowym, który opracowano wspólnie z firmami Continental i AP Racing, nowymi elementami zawieszenia, nową kalibracją automatycznej skrzyni biegów, kompletem poduszek powietrznych w standardzie oraz opcjonalnym, lekkim nagłośnieniem marki Sennheiser. Jednocześnie zwiększono możliwości personalizacji i pakiety stylistyczne, dodając m.in. dwanaście nowych pakietów ozdobnych grafik.

Zdjęcie Morgan Plus Four

Morgan Plus Four waży na sucho tylko 1013 kilogramów. Roadster z ręczną skrzynią biegów rozpędza się do setki w czasie 5,2 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 240 kilometrów na godzinę. Sprint od zera do setki ww przypadku połączenia silnika z automatem: 4,8 sekundy. Cennik na rynku brytyjskim zaczyna się od około 70,2 tysiąca funtów, wliczając VAT (aktualnie to równowartość około 370 tysięcy złotych). Razem z Plus Four przeprowadzono również modernizację większego - dłuższego i szerszego - modelu Plus Six, w którym pracuje 6-cylindrowy silnik BMW o pojemności trzech litrów mocy ponad 340 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij