Vortex 2.0 - Wkład własny
Francuskie Vortex po blisko siedmiu latach działalności jako zespół wyścigowy i producent samochodu wyścigowego własnego pomysłu, otwiera nowy rozdział w swojej historii. Przy okazji tegorocznego wyścigu na torze Barcelona-Catalunya w ramach pucharu 24h Series pokazano zupełnie nową maszynę - wyścigowe coupe Vortex 2.0.
Vortex rozpoczęło działalność w 2015 roku, a za całym przedsięwzięciem stoi załoga z przeszło pięćdziesięcioletnim doświadczeniem w sportach samochodowych. W tym samym roku wylansowano pierwszy samochód marki, zbudowany na rurowej ramie model Vortex 1.0 z blisko 550-konnym V8 od Chevroleta i masą własną na poziomie 1050 kilogramów. Do dnia dzisiejszego maszyna w kilku egzemplarzach wzięła udział w przeszło 200 wyścigach, wliczając występy w klasie GTX w pucharze 24h Series oraz starty w lokalnych mistrzostwach na terenie Francji czy Hiszpanii (Vortex oferuje kilka różnych programów dla kierowców-amatorów oraz przygotowanie do startów w pojedynczych wyścigach). W tym tygodniu w Hiszpanii odsłonięto nowy model - Vortex 2.0. Jego pierwszy start zaplanowano na początek grudnia tego roku.
Największymi nowościami w modelu 2.0 jest węglowa platforma oraz węglowa karoseria, które opracowano we współpracy z firmami Auxal i Mygale. Pojazd mierzy około 4,5 metra długości i waży na sucho okrągłe tysiąc kilogramów. Do jego napędu w dalszym ciągu wykorzystywany jest silnik od Chevroleta, który może być wymieniony w przyszłości na coś innego. Umieszczona centralnie, widlasta ósemka to wolnossąca jednostka z serii LS3 o pojemności 6,2 litra, z której wyciśnięto około 555 koni mechanicznych oraz 620 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą nowej, 6-stopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów firmy Sadev. Standardem są regulowane amortyzatory od PKM, elementy układu hamulcowego od AP Racing, ABS firmowany przez Boscha oraz kontrola trakcji firmowana przez Motec.
Vortex 2.0 będzie dopuszczony do startów w szeroko rozumianej grupie Open GT, która obejmuje między innymi samochody, które z różnych powodów nie mogą być homologowane w innych grupach, jak GT3 czy GT4. W przypadku pucharu 24h Series maszyny tego typu zebrane są w klasie GTX, która pozycjonowana jest tuż pod GT3 ze stosunkiem masy do mocy w zakresie 2,5-3,4 kilogramów na koń mechaniczny i nieznacznie gorszymi czasami okrążeń. Do GTX kwalifikują się między innymi KTM X-Bow GTX, australijski Marc II V8, Mercedes-AMG GT klasy GT2 oraz pucharowy Lamborghini Huracan Super Trofeo i pucharowe Porsche 911 GT3 Cup. Vortex 2.0, który ma górować nad poprzednikiem prędkością maksymalną, dołączy do nich w swoim pierwszym starcie w drugim tygodniu grudnia w ramach 12-godzinnego wyścigu w Kuwejcie.
Źródło/zdjęcia: Vortes SAS, vortexsas.fr, 24hseries.com Vortex 2.0 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum