Peugeot 208 Racing - Przystępny sposób
Stellantis Motorsport wkracza na nowe tereny z wyczynowym wariantem małego Peugeota 208, który nazwano po prostu Racing. Auto powstało jako pierwszy reprezentant nowej kategorii i francuskiego pucharu FR6 Trophy, który dedykowany jest początkującym zawodnikom jako jeden z pierwszych stopni przed ewentualnym awansem do wyższych kategorii.
FR6 Trophy zostało utworzone przez francuską federację samochodową, FFSA (Fédération Française du Sport Automobile), jako względnie tani wstęp do sportów motorowych. Nowa klasa zakłada wykorzystanie kompaktowych aut dużych producentów, które będą wyposażone w standardowe ogumienie i części, obniżające koszty zakupu i użytkowania. Grupa FR6 zakłada budowę aut na bazie modeli produkowanych seryjnie, które zostaną wzmocnione klatkami bezpieczeństwa typu Rally4 i odchudzone. Kierowcy mają rywalizować w FR6 Trophy w grupach regionalnych, a później spotkać się w finale, który będzie mógł otworzyć drogę do dalszej kariery (między innymi startu w rajdowych mistrzostwach Francji autem typu Rally4).
Pierwszym samochodem homologowanym w grupie FR6 jest Peugeot 208 Racing, pod którym podpisuje się Stellantis Motorsport i Peugeot Sport oraz szereg kierowców startujących autami marek Peugeot, Citroen i Opel, a wkrótce również Lancia. Samochód został przygotowany z wykorzystaniem doświadczenia wyniesionego z produkcji rajdówek kategorii Rally4 oraz Rally2. Do jego napędu wykorzystano benzynową, trzycylindrową jednostkę spalinową z turbodoładowaniem, która będzie karmiona wyłącznie mieszanką E85, co zapewni m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla. Silnik ma dostarczać maksymalnie 145 koni mechanicznych, które będą przenoszone na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach. Standardem będzie ogumienie Michelin Pilot Sport PS5. Auto ma ważyć tylko około 1050 kilogramów.
Na pokładzie 208 Racing znajdą się nowe obwody, elektronika i wyświetlacze, które pozwolą na zebranie w czasie jazdy i późniejszą analizę wszystkich niezbędnych danych, co będzie można przełożyć na przykład na podniesienie umiejętności kierowcy. Wyczynowe 208 ma być rozprowadzane w atrakcyjnej cenie 38,9 tysięcy euro plus VAT (obecnie to około 170 tysięcy złotych). Pierwsze sztuki mają trafić do klientów w lutym. Francuskie FR6 Trophy z Peugeotem w roli głównej wystartuje w przyszłym roku. W każdym regionie w okresie od kwietnia do września ma zostać zorganizowane po sześć rajdów, wbrew Racing w nazwie modelu, z których zostaną wyłonieni finaliści. Czy do zabawy dołączą również jakieś inne marki? Na razie nie wiadomo.
Źródło/zdjęcia: Peugeot, ffsa.org Peugeot 208 Racing na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum