Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościAlfa Romeo kończy rok dotrzymaniem obietnicy i ukończeniem budowy pierwszego klienckiego egzemplarza limitowanego coupe 33 Stradale. Egzotyczna maszyna świętuje powrót włoskiej marki do budowania kolekcjonerskich samochodów na zamówienie, ekstremalnych osiągów i utrzymywania przy życiu procesów rzemieślniczych, które zanikają przy autach produkowanych masowo.
Marzy się Wam pod choinkę klasyczne 911 w nowoczesnym wydaniu i z wypiekami na policzkach śledzicie oferty coraz liczniejszych restomodów z USA oraz Europy? Oto kolejna propozycja: odchudzone, sportowe coupe generacji 964 przygotowane przez brytyjskie Theon Design, w którym na jedną tonę ma przypadać ponad pięćset koni mechanicznych.
Po prawie pięciu latach od debiutu pierwszego prototypu do produkcji wszedł oficjalnie pierwszy model włoskiej marki De Tomaso, która została wskrzeszona kilka lat temu przez nowych właścicieli. Mowa o sportowym, drogowym coupe o oznaczeniu P72, obok którego powstaje wyścigowy wariant P900 o mocy co najmniej 900 koni mechanicznych.
Wyścigi górskie to kategoria sportów samochodowych, w której od grubo przeszło stu lat miejsce dla siebie znajdują maszyny o niejednokrotnie unikatowym charakterze, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Jedną z marek specjalizujących się właśnie w takiej niszy jest włoskie LobArt Automobili, którego najnowszą propozycją jest filigranowy spyder V-Era.
W ostatnim czasie minęło nie tylko pięćdziesiąt lat od debiutu pierwszego, drogowego 911 Turbo, ale również pięćdziesiąt lat od rozpoczęcia działalności niemieckiego bb Auto, tunera, który od samego początku związany jest z samochodami Porsche. Właśnie z tej okazji specjalnego restomoda 911 z lat osiemdziesiątych przygotowało amerykańskie Galpin Auto Sports.
Brytyjskie CNC Motorsport dostarczyło niedawno pierwszemu właścicielowi nową sztukę wyścigowej Sierry RS500. Słynny model Forda powstał oryginalnie w końcówce lat osiemdziesiątych i wiązał się z wypuszczeniem limitowanej liczby samochodów dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego, które do dnia dzisiejszego pozostają łakomym kąskiem dla kolekcjonerów.
Po kilkunastu miesiącach od premiery konceptu i kilku miesiącach od zauważenia pierwszych zamaskowanych prototypów na drogach wiadomo już, że w przyszłym roku na pierwsze rynki trafi zupełnie nowa Honda Prelude. Małe coupe o sportowym zacięciu sprzedawane będzie jako hybryda z systemem S+ Shift, który wynagrodzić ma brak klasycznego manuala.
Cupra, która w ciągu ostatnich kilku lat nie raz z powodzeniem przyćmiła macierzystego Seata, przyszykowała w tym roku nowy model wyścigowy, który ma umocnić hiszpańską markę jeszcze bardziej. Mowa o maszynie wywodzącej się z seryjnego Leona, która została wystawiona do walki w seriach skupiających turystyczne auta popularnej kategorii TCR.
Porsche 911 od dekad pozostaje niewyczerpalnym źródłem inspiracji i punktem wyjścia do rozpoczęcia własnej działalności wszelkiego typu. Obecnie szczególnym powodzeniem cieszą się restomody, których nie przestaje przybywać. Jedną z najnowszych propozycji tego właśnie typu jest wzorowane na słynnym 959 coupe 9x9 od Kalmar Automotive.
Do produkcji wraca słynny Ford Escort RS2000 pierwszej generacji, klasyk z początku lat siedemdziesiątych. W pewnym sensie. W porozumieniu z Fordem produkcję serii kontynuacyjnej uruchamia brytyjskie Boreham Motorworks. Serii poddanej gruntownym modernizacjom, które obejmują między innymi silnik kręcący się aż do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę!