Kalmar 9x9 - Kultura modernizacji
Porsche 911 od dekad pozostaje niewyczerpalnym źródłem inspiracji i punktem wyjścia do rozpoczęcia własnej działalności wszelkiego typu. Obecnie szczególnym powodzeniem cieszą się restomody, których nie przestaje przybywać. Jedną z najnowszych propozycji tego właśnie typu jest wzorowane na słynnym 959 coupe 9x9 od Kalmar Automotive.
Duńska firma poszerza swoją działalność każdego roku i w ostatnich latach zaproponowała między innymi przeróbkę Porsche 911 generacji 964 na napęd elektryczny. Tym razem o niczym podobnym nie ma mowy, a nowy model o oznaczeniu 9x9 idzie w zupełnie innym kierunku i bazuje na 911 generacji 993 z lat dziewięćdziesiątych oraz 992, która produkowana jest od 2018 roku. Kalmar 9x9 będzie bardzo daleko idącym restomodem: od efektownej karoserii z włókien węglowych przywodzącej na myśl Porsche 959 z lat osiemdziesiątych, którą wzmocni zintegrowana klatka bezpieczeństwa, poprzez kabinę z wyświetlaczami LCD, nowoczesne podwozia z nowym zawieszeniem czy układem hamulcowym po właściwie dowolną konfigurację układu napędowego: wolnossące lub turbodoładowane silniki z generacji 992, ręczne skrzynie biegów lub dwusprzęgłowe automaty PDK, napęd przenoszony na tył lub wszystkie cztery koła. Ciekawostka: auto ma być homologowane do ruchu drogowego na terenie całej Unii Europejskiej z możliwością noszenia własnego, nowego numeru VIN, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Do każdego 9x9 trafią między innymi kontrola trakcji, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, adaptacyjne zawieszenie z regulowanym prześwitem i amortyzatorami TracTive, magnezowe felgi, kubełkowe fotele Recaro Podium i oświetlenie z generacji 992. Docisk aerodynamiczny przy 130 km/h ma dochodzić do prawie 160 kilogramów, a w szczytowym momencie osiągać aż 1480 kilogramów. Przewidziano trzy różne specyfikacje auta, wersje Comfort, Sport oraz Leichtbau. Kalmar 9x9 Comfort wyróżniać ma się napędem obu osi, adaptacyjnym zawieszeniem, kołami skrętnymi na tylnej osi oraz 3,8-litrowym, turbodoładowanym boxerem z adaptacyjnymi poduszkami. Coupe o wadze około 1375 kilogramów miałoby dysponować mocą przeszło 900 KM, która pod wodzą PDK pozwoliłaby na rozwinięcie setki w dwie sekundy. Prędkość maksymalna ma być ograniczona do 340 km/h. Wariant sport ma być odchudzony do 1300 kilogramów, co osiągnięto m.in. przez redukcję izolacji. Do napędu obu osi posłuży 3-litrowa, turbodoładowana jednostka o mocy co najmniej 650 KM połączona z 7-stopniowym manualem. Od zera do setki w 3,7 sekundy.
Model 9x9 Leichtbau ma być odchudzonym do 1275 kilogramów - a najlepiej niespełna 1250 kilogramów - wariantem z wolnossącym silnikiem rodem z 911 GT3. Motor o pojemności czterech litrów generować ma co najmniej 530 KM, które będą wysyłane na tylne koła za pomocą ręcznej skrzyni o sześciu biegach. Auto ma rozpędzać się do setki w 3,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 310 km/h. Każda z wersji 9x9 została zaplanowana na maksymalnie dziewięć egzemplarzy, w sumie dwadzieścia siedem samochodów. Samochody będą budowane między innymi przy współpracy z Danisi Engineering, które odpowiada na przykład za przygotowanie podwozia, integrację wszystkich podzespołów i testy, Aerotak, które odpowiada przede wszystkim za aerodynamikę, Benefit Automotive, któremu powietrzono wykonanie karoserii i innych elementów wykończenia oraz FictionDesign, które zadbało o prawidłowe skomponowanie nadwozia i wnętrza. Każde 9x9 będzie produkowane przez Danisi Engineering w Modenie we Włoszech.
Źródło/zdjęcia: Kalmar Automotive Kalmar 9x9 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum