Speedstery rozpalają wyobraźnię kolekcjonerów samochodów marki Porsche nieprzerwanie od lat pięćdziesiątych, w których rządził model 356. W tym stuleciu powstały dopiero dwie limitowane generacje modelu 911 Speedster, a w międzyczasie zdarzały się dziury w historii. Jedna z nich pojawiła się za czasów 911 generacji 993.
W lipcu tego roku Mercedes-Benz powołał do życia oddział Affalterbach Racing, który zajmie się między innymi przygotowaniem nowego ścigacza kategorii GT3. Zanim do tego dojdzie sporo do powiedzenia będzie miał aktualny model GT3. Również w kategoriach kolekcjonerskich: oto ekskluzywne, torowe coupe GT3 Edition 130Y Motorsport.
Superb, okręt flagowy Skody, ma już ponad dwadzieścia lat. Pod koniec ubiegłego roku pokazano czwartą generację, która weszła do oficjalnej sprzedaży w tym roku. Kariera trzeciej generacji zakończyła się rekordową sprzedażą, a na jej pożegnanie w Wielkiej Brytanii przygotowano one-off'a Sleeper Edition o mocy aż 477 koni mechanicznych.
Letnia przerwa w Formule 1 dobiegła końca i sezon 2024 wszedł w finalną fazę, obejmującą dziesięć wyścigów grand prix i trzy sobotnie sprinty. Ostatnią część sezonu otworzyło wczorajsze ściganie na torze Zandvoort w ojczyźnie aktualnego mitrza świata, który wygrywał tu od chwili powrotu GP Holandii do kalendarza.
W topowej grupie długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata, która wyglądała na stosunkowo ustabilizowaną, doszło do niespodziewanych ruchów. W ostatnim czasie zespół Hertz Jota ogłosił przesiadkę z Porsche na Cadillaca, swoje starty przerwała Isotta Fraschini i do żywych po dłuższej ciszy z maszyną na dni torowe powrócił Vanwall.
Zapowiadany od przeszło dwóch lat roadster SL pod marką Mercedes-Maybach stał się faktem. Będzie to jeden z najdroższych i najbardziej luksusowych modeli w historii niemieckiej marki i... najbardziej sportowy Maybach z dotychczasowych. Premierze auta towarzyszy wprowadzenie do obiegu kolekcji akcesoriów Maybach Icons of Luxury.
Krótka lista firm, które odważyły się na przeprowadzenie operacji daleko idących modernizacji na modelach Ferrari, powiększyła się o kolejna pozycja. Tym razem pod nowym restomodem maszyn z Maranello podpisały się zakłady Touring Superleggera, w których powstało coupe Veloce12. To przeniesione o trzy dekady w przyszłość 550 Maranello.
Wiosną tego roku poznaliśmy zmodernizowane Audi S3, które po wprowadzeniu szeregu nowinek legitymuje się mocą trzystu trzydziestu trzech koni mechanicznych. To oczywiście nie wszystko: miłośnicy usportowionych aut Audi czekali od tego momentu jeszcze na znacznie mocniejsze RS3, które w czerwcu pochwaliło się rekordem Nordschleife.
Profil elektrycznego grand tourera o mocy przeszło 1900 koni mechanicznych, coupe Nevera, nie do końca odpowiadał wymogom wszystkich klientów chorwackiego Rimac Automobili. Niektórym z nich marzył się samochód przedstawiający się w pierwszej kolejności jako sportowy. I oto jest: przeszło 2100-konny model Nevera R!
Dołączenie Maserati do europejskich mistrzostw klasy GT2 przyniosło korzyści obu stronom i nie tylko. Auta włoskiej marki w przyszłym roku mają powiększyć grid do rekordowej liczby co najmniej dwudziestu maszyn, a odwiedzając salony sprzedaży będzie można pokusić się o zamówienie spokrewnionego z nimi coupe GT2 Stradale.