Wprowadzone kilka lat temu zmiany w bolidach Formuły 1 skutecznie przenikają do niższych serii, którym kierowcom marzy się awans do mistrzostw świata. W ubiegłym roku zmodernizowano bolidy wykorzystywane w Formule 2, a teraz modernizacje dotarły do Formuły 3, która miała niedawno swój finał we Włoszech na torze Monza.
Ford szykuje się do rozpoczęcia regularnej produkcji jednego z najmocniejszych, drogowych modeli w swojej historii, ponad którym plasuje się jedynie słynny GT. Jest nim ekstremalny Mustang GTD, o którym po raz pierwszy poinformowano przeszło rok temu. Atmosferę oczekiwania podgrzewają oficjalne dane techniczne: grubo przeszło 800 KM!
Formuła 1 po raz siódmy w swojej historii odwiedziła Azerbejdżan. Niedzielne grand prix na ulicach założonego grubo przeszło tysiąc lat temu Baku było okazją do zmiany lidera klasyfikacji generalnej konstruktorów, w której Red Bulla i McLarena dzieliło tylko kilka punktów. Czy rzeczywiście doszło do zmiany pozycji?
Dwunasty sezon World Endurance Championship zbliża się do końca. W niedzielę rano miejsce miała siódma i przedostatnia runda tego roku, w której przy odpowiednim rozkładzie sił rozstrzygnąć mogły się pierwsze tytuły mistrzowskie. Rundą tą był 6-godzinny wyścig na torze Fuji z wulkanem w tle na terenie Japonii.
DS Automobiles, które pozostaje nadal marką egzotyczną i mało znaną, świętuje w tym roku dziesięciolecie swojej działalności. Francuski producent luksusowych samochodów, który funkcjonuje pod skrzydłami Citroena, przygotował z tej okazji koncept SM Tribute. To ukłon w stronę słynnego grand tourera z lat siedemdziesiątych.
Grono wyścigowych, długodystansowych prototypów najnowszej generacji nie przestaje się powiększać. Tylko w tym roku w mistrzostwach świata pojawiły się cztery nowe marki, a w przyszłym roku dołączy do nich kolejna. I na tym wcale nie koniec: po miesiącach spekulacji swoje zaangażowanie w długi dystans ogłosił oficjalnie Hyundai!
Trzydzieści lat temu rozpoczęła się era samochodów wyścigowych grupy GT1, które operowały w różnych mistrzostwach i formatach przez kilkanaście lat. Pierwsze lata zdefiniowały homologacyjne specjały, wśród których znalazły się aż trzy generacje Porsche 911 GT1. Projektem specjalnym GT One przypomina o nich Tuthill.
Nowych, limitowanych wersji limitowanego Venoma F5 od Hennessey Special Vehicles nie przestaje przybywać. Tym razem zakład z Teksasu postawił sobie za cel zbudowanie najmocniejszego na świecie, drogowego samochodu z ręczną skrzynią biegów. Oto przeszło 1800-konny Venom F5-M Roadster, który powstanie tylko w kilkunastu egzemplarzach.
Bentley kontynuuje wymianę swojej oferty po zakończeniu produkcji V8 poprzedniej generacji oraz całkowitym pożegnaniu jednostek W12. Główną rolę w nowym świecie odgrywać mają potężne hybrydy: w czerwcu jako coupe i kabriolet zadebiutował Continental GT Speed, a teraz dołącza do nich limuzyna Flying Spur.
Kariera wyścigowej Supry, bazującej na drogowym coupe piątej generacji, przygotowanym we współpracy z BMW, wkroczy wkrótce w kolejną fazę. Mowa o maszynie kategorii GT4, opracowanej przez odział Toyota Gazoo Racing. Samochód szykuje się już na przyszłoroczny sezon, w który wjedzie w zmodernizowanej formie Evo2.