Francuskie Alpine przedstawiło drugi zupełnie nowy model w swojej współczesnej historii i pierwszy, który produkowany będzie wyłącznie z elektrycznym układem napędowym. Jest nim kompaktowy hot hatch o oznaczeniu A290, który bazuje na najnowszym wcieleniu Renaulta 5 oraz pokazanym przeszło rok temu koncepcie.
Już jutro, w sobotę po południu o godzinie piętnastej wystartuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans z listą startową obejmującą ponad sześćdziesiąt załóg podzielonych na trzy różne klasy. Kolejność na starcie ustaliły środowe kwalifikacje i czwartkowa sesja Hyperpole, podczas których nie brakowało niespodzianek.
Za sprawą produkowanego seryjnie coupe Nevera od Rimaca, które kilkanaście miesięcy temu rozpędziło się do 412 kilometrów na godzinę, elektryki dołączyły do zestawień najszybszych samochodów świata pod względem prędkości maksymalnej. Teraz poprzeczkę podnosi japońsko-włoski prototyp marki Aspark.
Wodorowe silniki spalinowe oraz wodorowe ogniwa paliwowe mają być tym, z czym w najbliższej przyszłości mają kojarzyć się długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata. Pierwszym ścigaczem nowej ery ma być prototyp H24Evo, który powstaje w ramach prowadzonego od kilkunastu lat programu MissionH24.
W przyszłym roku w życie wejdą nowe przepisy ustalające reguły budowy wyścigowych prototypów klasy LMP3, które po kilku latach pożegnają się z widlastymi ósemkami. Pierwszą marką, która pokazała swoją propozycję na sezon 2025 został francuski Ligier z samochodem noszącym oznaczenie JS P325.
Jedna trzecia tegorocznego sezonu Formuły 1 jest już za nami. Kolejny etap mistrzostw świata otworzył wczorajszy wyścig w Kanadzie, dziewiąte z dwudziestu czterech zaplanowanych grand prix. Zanim do niego doszło poznaliśmy najważniejsze regulacje dotyczące sezonu 2026 oraz los kolejnych kierowców po zakończeniu sezonu 2024.
Plany rozpoczęcia w tym roku produkcji elektrycznego grand tourera Piëch Automotive, który zapowiadany był pięć lat temu, idą do kosza. Twórcy auta wrócili do przysłowiowego stołu kreślarskiego i przesunęli kalendarz o kolejnych kilka lat, w ciągu których będą pracować nad wprowadzeniem do produkcji zmodernizowanego auta.
BMW M3, którego kariera trwa nieprzerwanie już od prawie czterdziestu lat, gotowe jest na podjęcie kolejnych wyzwań, czekających na nie w najbliższych latach. Produkowany od 2020 model szóstej generacji przeszedł modernizację, która przynosi m.in. więcej mocy, pogłębioną cyfryzację i zmiany stylistyczne.
Wśród gwiazd tegorocznego wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb znajdzie się silna reprezentacja Hyundai'a. Koreańska marka wystawi kilka elektryków opartych na seryjnie produkowanym modelu Ioniq 5: maszyny niewiele różniące się od auta z salonów sprzedaży oraz potwory w specyfikacji Time Attack.
Rodzina elektrycznych samochodów osobowych Volkswagena nie przestaje się powiększać. Jej najnowszymi członkami zostały kolejne ewolucje modelu ID.7: usportowiony fastback GTX, który idzie w ślady pokazanego w marcu coupe oraz tylnonapędowe warianty Pro S z zasięgiem przekraczającym granicę 700 kilometrów.