Mini zbroi się na 24-godzinny wyścig na Nürburgringu Nordschleife, który od ubiegłego roku jest częścią ogólnoświatowego pucharu Intercontinental GT Challenge. Do wielkiej rywalizacji, do której każdego roku przystępuje grubo ponad setka samochodów podzielonych na kilkadziesiąt różnych klas, dołączy w czerwcu najnowszy John Cooper Works.
Niemieckie Abt Sportsline, znane od dekad z tuningu aut Audi i innych marek grupy Volkswagena oraz operowania ich samochodami wyścigowymi, wkracza na nowe tereny. Rodzinna firma skusiła się tym razem na kuszącego restomoda, renowację i modernizację jednego z klasycznych modeli Audi. Na warsztat wzięto pierwsze Quattro z początku lat osiemdziesiątych.
W kategorii luksusowych SUV'ów, które kładą duży nacisk na jazdę sportową, trwa w najlepsze licytacja na najmocniejszą propozycję z napędem spalinowym. I końca nie widać. Poprzeczkę podnosi kolejna ewolucja modelu DBX od Aston Martina. To nowy DBX S, któremu udało się wspiąć do poziomu 727 koni mechanicznych i zrzucić kilkadziesiąt kilogramów.
Cykl życia coupe i spiderów z rodziny 296 osiągnął punkt, w którym po Ferrari oczekuje się limitowanego modelu o zwiększonej mocy, wydajniejszej aerodynamice i jeszcze lepszych osiągach, które będzie można wykorzystać przede wszystkim podczas wycieczek na upatrzony tor wyścigowy. I oto jest: coupe 296 Speciale oraz otwarte 296 Speciale A.
Porsche pokusiło się o kolejne spojrzenie w przeszłość i powrót do minionych epok motoryzacji za sprawą limitowanej edycji modelu 911. Tym razem cofnięto się w czasie do lat siedemdziesiątych i początku lat osiemdziesiątych. Właśnie w takim kierunku poszło kolekcjonerskie 911 Spirit 70, obok którego można zamówić zestaw kolekcjonerskich przedmiotów i akcesoriów.
Chińska Denza, do której udziałowców jeszcze w ubiegłym roku należał Mercedes-Benz, nie przestaje węszyć w kolejnych niszach i szukać rozwiązań dla najbardziej wymagających. Tym razem marka poszła w kierunku super sportowej maszyny, która w przyszłości mogłaby zagrozić europejskiej czołówce. Na razie jednak o niczym takim nie ma mowy. Coupe Z jest tylko konceptem.
Stajnia wyścigowych modeli BMW powiększyła się o nową pozycję podstawową nie tylko dla amatorów, która jak zawsze ma być przystępna cenowo, łatwa w utrzymaniu i ekscytująca w prowadzeniu. Mowa o coupe M2 Racing, które zostało zaprezentowane przy okazji pierwszego wyścigu tegorocznego sezonu mistrzostw Deutsche Tourenwagen Masters w Oschersleben.
Audi przywiozło na tegoroczny salon samochodowy w Szanghaju pięć premier i dziewiętnaście różnych modeli, w tym auta opracowane wspólnie z miejscowymi firmami. Wśród nich znalazło się pierwsze auto dedykowane wyłącznie rynkom azjatyckim. Jest nim seryjna wersja elektrycznego hatchbacka E5 Sportback, który wyrzekł się logotypu z czterema pierścieniami.
Pamiętacie klasę V od Mercedes-Benza? To rodzina wielozadaniowych aut użytkowych, które przez ostatnie trzydzieści lat przybierały różne imiona i formaty, z luksusowymi minivanami do wożenia VIP'ów włącznie. Dziś niemiecka marka widzi w niej przyszłość swoich luksusowych pojazdów, co ucieleśnia bazujący na nowej platformie koncept Vision V.
BMW od dłuższego czasu pracuje nad zupełnie nowymi modelami, które otworzą kolejną erę w historii marki oraz nad pierwszymi, sportowymi maszynami z oddziału M o napędzie wyłącznie elektrycznym. Znaków tego, co nadciąga, w ostatnich miesiącach nie brakowało, a teraz dołącza do nich kolejny. Jest nim skrywający wiele tajemnic prototyp Vision Driving Experience.