Formuła 1 kontynuuje podróż po krajach azjatyckich. W minionym tygodniu odwiedziła Japonię i po raz trzydziesty piąty przejęła słynny tor Suzuka, którego nitka przecina się, na różnych poziomach oczywiście, mniej więcej w połowie długości. W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat po siedem razy wygrywały tu trzy zespoły z współczesnej stawki: McLaren, Ferrari oraz Red Bull Racing.
Genesis nie przestaje debatować nad dużymi, luksusowymi coupe, które wydają się nie pasować do dzisiejszych czasów. I kabrioletami. Dużymi, luksusowymi grand tourerami w formacie coupe i kabrioletów! Oto dwie najnowsze propozycje z tej niszowej kategorii, które powiększają grono konceptów i nie ma na razie mowy o ich produkcji seryjnej: X Gran Coupe oraz X Gran Convertible.
Wiosenna atmosfera przyniosła na świat kolejny koncept, pod którym podpisują się studenci włoskiego Istituto Europeo di Design. Jest nim sportowy fastback Rapida, który odpowiada na potrzeby i ucieleśnia wyobrażenie o angażującej motoryzacji młodego pokolenia kierowców. Dzieło turyńskiej uczelni powstało we współpracy między innymi ze studiem Italdesign.
Skoda zaprezentowała najszybszy, drogowy model w swojej przeszło stuletniej historii. Uściślijmy: najszybszy pod względem czasu ładowania akumulatorów oraz rozpędzania się od zera do setki. Jest nim Elroq RS, elektryczny crossover ucieleśniający najnowsze pomysły stylistyczne marki i wdrażający w życie jej najnowsze zdobycze technologiczne.
Audi Sport uruchamia bezprecedensowy program i pozbywa się swoich wyścigowych skarbów, które mają trafić do kolekcjonerów zamierzających poczuć ich możliwości na własnej skórze. Wszystkie auta będą utrzymane w stanie gotowym do jazdy, a ich obsłudze będzie dedykowany zespół specjalistów. Pierwsze do wzięcia będą maszyny LMP oraz DTM, w tym hybrydowy prototyp R18 E-Tron Quattro.
Lotus od kilku lat stara przebranżowić się na elektryczną markę premium, ale... czy ktoś jeszcze o tym pamięta? Daniem głównym marki pozostaje sportowe coupe Emira z wyborem dwóch silników spalinowych, a elektryki - crossover Eletre i limuzyna Emeya - stanowią tylko nietypowe dodatki do oferty. Dodatki, które usystematyzowano właśnie w ramach wiosennych porządków.
Mały Inster to jeden z najmłodszych elektryków Hyundai'a, który dopiero od kilku miesięcy zadomawia się na rynkach europejskich. Miejskie auto, któremu od samego początku nie brakuje animuszu, spędziło te miesiące na siłowni i przy stoliku z odżywkami, po wciągnięciu których wyszło na świat zupełnie odmienione i pobudzone. Oto muskularny koncept Insteroid.
GFG Style zaprezentowało pierwszego w swojej historii one-off'a, coupe Peralta S. Najnowsze dzieło studia projektowego, za którym stoją ojciec i syn Giugiaro, składa pokłony konceptom z lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku, olśniewa karoserią z polerowanego na lustrzane odbicie aluminium i bazuje na platformie produkcji Maserati z silnikiem umieszczonym centralnie.
Licytacja na najmocniejsze, drogowe V12 w seryjnej produkcji trwa w najlepsze. I to mimo krążących już od kilkunastu lat przepowiedni, że dni tego typu silników są od dawna policzone. Tym razem poprzeczkę podnosi Aston Martin z najmocniejszym na świecie kabrioletem z jednostką napędową ulokowaną pod przednią maską. Maszyna ta rozwija aż 835 koni mechanicznych!
Historia spalinowego Alpine A110 dobiega już końca. Produkcja francuskiego coupe ma zakończyć się za niecały rok, a jego następca ma być autem o napędzie wyłącznie elektrycznym. Ale nie dotyczy to wersji wyczynowych, które od lat startują z sukcesami w wyścigach kategorii GT4 oraz rajdach. Na kilka najbliższych lat homologowane będzie zmodernizowane A110 GT4+.