Pierwszy i jedyny SUV w katalogu Rolls-Royce'a, model Cullinan, wchodzi w nowy etap swojej kariery. Brytyjska marka, która należy do BMW, zaprezentowała Cullinana drugiej serii. Większość jego modernizacji odpowiadają przede wszystkim na potrzeby zarejestrowane u dotychczasowych klientów i zmieniające się definicje luksusu.
W tym roku przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans zobaczymy paradę wyścigowych prototypów niedalekiej przyszłości. Będą to maszyny zasilane wodorem: elektryczne z ogniwami paliwowymi oraz spalinowe z silnikami tłokowymi. Wśród nich znajdzie się zupełnie nowa super produkcja francuskiego Alpine, model Alpenglow Hy4.
Zbiór kolekcjonerskich modeli Bentley'a spod znaku oddziału Mulliner powiększył się do trzech. Najnowszych specjałem brytyjskiego producenta jest otwarty Batur Convertible, w którego cieniu marka żegna się z mocarnym silnikiem W12 oraz dotychczasowymi silnikami V8 i zapowiada swoją hybrydową przyszłość.
BMW zaprezentowało zupełnie nowe, czteromiejscowe coupe M4 CS. To następca modelu, który pojawił się ponad siedem lat temu i wierny towarzysz pokazanych po roku 2020 limuzyn M3 CS oraz M5 CS. Nowy model pozycjonowany jest dokładnie między M4 Competition oraz limitowanym do tysiąca egzemplarzy M4 CLS.
Mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E szykują się do pożegnania z bolidami trzeciej generacji. Ich miejsce w przyszłorocznym, jedenastym sezonie zajmą nowe maszyny serii Gen3 Evo, które będą wyróżniać się między innymi napędem obu osi i sprintem od zera do setki na poziomie niespełna dwóch sekund.
Mistrzostwa świata Formuły 1 na pierwszy weekend maja opanowały ulice Miami, na których po raz pierwszy pojawiły się w 2022 roku. W minionych dwóch sezonach wygrywali tu aktualni mistrzowie świata: Max Verstappen oraz zespół Red Bull Racing, o którym na kilka dni przed wyścigiem było głośno z zupełnie innych powodów.
MG, które pod koniec ubiegłego roku wróciło na polski rynek z ofertą obejmującą kilka aut o napędzie hybrydowym i elektrycznym, przygotowało zupełnie nowy koncept, odnoszący się do dawnych aktywności marki. Jest nim model EXE181, próba powrotu do budowania samochodów służących próbom bicia rekordów prędkości.
Widlaste ósemki i widlaste szóstki produkcji Ferrari już dawno temu poddały się turbodoładowaniu i hybrydyzacji, a o V12 od dawna mówi się w kategoriach wymierającego gatunku. Włosi takimi opiniami zbytnio się nie przejmują i robią swoje: oto nowa berlinetta z wolnossącym V12 pod maską, model nazwany po prostu 12Cilindri.
Wracamy do słownika chińskich marek, które dwoją się i troją każdego roku. Tym razem sięgamy po literę F, pod którą kryje się zupełnie obca z europejskiego punktu widzenia marka Fangchengbao. Powód? Firma, interesująca się do tej pory głównie SUV'ami, sprawiła niespodziankę konceptem sportowego speedstera Super 9.
Zupełnie nowy rozdział w swojej historii otwiera brytyjskie TWR. Firma, która zbliża się do swojego 50-lecia, świętowała swoje największe sukcesy z samochodami wyścigowymi Jaguara i z klasycznymi Jaguarami wiąże swoją najbliższą przyszłość. Jako pierwszy na drogi wyjedzie model Supercat na bazie coupe XJS.