BMW M3, którego kariera trwa nieprzerwanie już od prawie czterdziestu lat, gotowe jest na podjęcie kolejnych wyzwań, czekających na nie w najbliższych latach. Produkowany od 2020 model szóstej generacji przeszedł modernizację, która przynosi m.in. więcej mocy, pogłębioną cyfryzację i zmiany stylistyczne.
Wśród gwiazd tegorocznego wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb znajdzie się silna reprezentacja Hyundai'a. Koreańska marka wystawi kilka elektryków opartych na seryjnie produkowanym modelu Ioniq 5: maszyny niewiele różniące się od auta z salonów sprzedaży oraz potwory w specyfikacji Time Attack.
Rodzina elektrycznych samochodów osobowych Volkswagena nie przestaje się powiększać. Jej najnowszymi członkami zostały kolejne ewolucje modelu ID.7: usportowiony fastback GTX, który idzie w ślady pokazanego w marcu coupe oraz tylnonapędowe warianty Pro S z zasięgiem przekraczającym granicę 700 kilometrów.
Ćwierć wieku temu Audi wylansowało pierwsze kombi z serii RS4, bezpośredniego spadkobiercę słynnego RS2 Avant. Dwadzieścia pięć lat temu wystarczające było 380 koni mechanicznych. Dziś limitowane, urodzinowe RS4 Avant Edition 25 Years może pochwalić się mocą większą o prawie jedną czwartą.
Po ponad ośmiu latach kończy się historia Bugatti Chirona, jednego z najmocniejszych, najszybszych i najdroższych samochodów, jakie kiedykolwiek trafiły na publiczne drogi. Limitowaną do pięciuset samochodów produkcję zamknął unikatowy, błękitny egzemplarz L'Ultime w specyfikacji Super Sport.
Volkswagen świętuje 50-lecie Golfa, który w ósmej generacji przechodzi gruntowną modernizację. Niemiecki przebój zadebiutował od razu w kilku wersjach, między innymi jako nowa hybryda o zwiększonym zasięgu elektrycznym, usportowiony Golf GTI o podniesionej mocy silnika, a także znacznie mocniejszy Golf GTI Clubsport.
Portugalskie Adamastor, które kilka lat temu chwaliło się prototypem sportowego roadstera, zmieniło swoje plany, podniosło poprzeczkę i zaprezentowało swoje kolejne dzieło. Jest nim super coupe Furia z silnikiem umieszczonym centralnie, które bez najmniejszego skrępowania szykuje się do naginania praw fizyki.
Nieustający wyścig zbrojeń w wyścigowej kategorii GT3, która w tym roku awansowała do długodystansowych mistrzostw świata, przeniósł się w tym tygodniu na słynne Nordschleife i 24-godzinną batalię. BMW, będące jednym z faworytów, wykorzystało to do premiery zmodernizowanego M4 GT3 Evo na sezon 2025.
Program przywrócenia marki Lancia do dawnej świetności nabiera coraz większego rozpędu. W lutym zobaczyliśmy zupełnie nowy, elektryczny model Ypsilon, do którego dołącza teraz usportowiony wariant HF. I na tym nie koniec: włoska marka zapowiada jednocześnie powrót do rywalizacji na szlakach rajdowych!
Po latach trwania wyłącznie przy silnikach spalinowych, pomijając różnego rodzaju prototypy, Porsche 911 w końcu poddało się elektryfikacji! Poddało się oczywiście na własnych warunkach: nowy model pokazał się jako hybryda, w której dodatkowe silniki elektryczne i akumulatory pracują przede wszystkim nad poprawą osiągów.