Zbiór kolekcjonerskich modeli Bentley'a spod znaku oddziału Mulliner powiększył się do trzech. Najnowszych specjałem brytyjskiego producenta jest otwarty Batur Convertible, w którego cieniu marka żegna się z mocarnym silnikiem W12 oraz dotychczasowymi silnikami V8 i zapowiada swoją hybrydową przyszłość.
BMW zaprezentowało zupełnie nowe, czteromiejscowe coupe M4 CS. To następca modelu, który pojawił się ponad siedem lat temu i wierny towarzysz pokazanych po roku 2020 limuzyn M3 CS oraz M5 CS. Nowy model pozycjonowany jest dokładnie między M4 Competition oraz limitowanym do tysiąca egzemplarzy M4 CLS.
Mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E szykują się do pożegnania z bolidami trzeciej generacji. Ich miejsce w przyszłorocznym, jedenastym sezonie zajmą nowe maszyny serii Gen3 Evo, które będą wyróżniać się między innymi napędem obu osi i sprintem od zera do setki na poziomie niespełna dwóch sekund.
Mistrzostwa świata Formuły 1 na pierwszy weekend maja opanowały ulice Miami, na których po raz pierwszy pojawiły się w 2022 roku. W minionych dwóch sezonach wygrywali tu aktualni mistrzowie świata: Max Verstappen oraz zespół Red Bull Racing, o którym na kilka dni przed wyścigiem było głośno z zupełnie innych powodów.
MG, które pod koniec ubiegłego roku wróciło na polski rynek z ofertą obejmującą kilka aut o napędzie hybrydowym i elektrycznym, przygotowało zupełnie nowy koncept, odnoszący się do dawnych aktywności marki. Jest nim model EXE181, próba powrotu do budowania samochodów służących próbom bicia rekordów prędkości.
Widlaste ósemki i widlaste szóstki produkcji Ferrari już dawno temu poddały się turbodoładowaniu i hybrydyzacji, a o V12 od dawna mówi się w kategoriach wymierającego gatunku. Włosi takimi opiniami zbytnio się nie przejmują i robią swoje: oto nowa berlinetta z wolnossącym V12 pod maską, model nazwany po prostu 12Cilindri.
Wracamy do słownika chińskich marek, które dwoją się i troją każdego roku. Tym razem sięgamy po literę F, pod którą kryje się zupełnie obca z europejskiego punktu widzenia marka Fangchengbao. Powód? Firma, interesująca się do tej pory głównie SUV'ami, sprawiła niespodziankę konceptem sportowego speedstera Super 9.
Zupełnie nowy rozdział w swojej historii otwiera brytyjskie TWR. Firma, która zbliża się do swojego 50-lecia, świętowała swoje największe sukcesy z samochodami wyścigowymi Jaguara i z klasycznymi Jaguarami wiąże swoją najbliższą przyszłość. Jako pierwszy na drogi wyjedzie model Supercat na bazie coupe XJS.
Licytacja na mocarne elektryki adresowane dla całej rodziny trwa w najlepsze. Do producentów maszyn, które zbliżyły się albo już przekroczyły granicę tysiąca koni mechanicznych, dołączy wkrótce chińska marka Denza. Jej najnowszą propozycją jest duży, pięciodrzwiowy model Z9 GT, który ma na celowniku rynki europejskie.
Latem ubiegłego roku Lotus rozpoczął dostawy pierwszych egzemplarzy modelu Evija, elektrycznego super coupe o mocy przeszło dwóch tysięcy koni mechanicznych. W tym samym czasie na słynnym Nordschleife zaczęło pojawiać się eksperymentalne coupe Evija X. Cel? Ustanowienie nowego rekordu okrążenia w swojej klasie, oczywiście!