Do stale gęstniejącej niszy restomodów sportowych klasyków dołącza nowy gracz. Jest nim brytyjskie Evoluto Automobili, którego pierwsze dzieło zadebiutowało za zamkniętymi drzwiami na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Z czym dokładnie będziemy mieli do czynienia? Evoluto zabrało się za małe coupe Ferrari z połowy lat dziewięćdziesiątych.
Zaledwie kilka dni po premierze unikatowego Pagani Huayra Epitome z 864-konnym V12 i ręczną skrzynią biegów kolejnego one-off'a ujawnił szwedzki Koenigsegg. Jest nim supercoupe Chimera, które pod znajomymi kształtami skrywa między innymi wyjątkową, mającą kilka różnych osobowości skrzynię biegów.
Połowa siedemdziesiątego piątego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 jest już za nami. W niedzielę po południu na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii miało miejsce dwunaste z dwudziestu czterech tegorocznych grand prix. W poprzednich dziesięciu edycjach siedem razy wygrywał tu Mercedes-AMG, dwa razy Ferrari i tylko raz Red Bull.
Hispano Suiza świętuje w tym roku 120-lecie powstania, ale w obecnej formie marka funkcjonuje dopiero od kilku lat. I skupia się na sportowych, ekstrawaganckich autach o napędzie elektrycznym, które inspirowane są luksusowymi modelami sprzed drugiej wojny światowej. Najnowszym z nich jest przeszło 1100-konne coupe Carmen Sagrera.
Działające od przeszło ćwierć wieku Pagani Automotili wydało do tej pory na świat trzy generacje egzotyków z włoskimi korzeniami i niemieckimi sercami: Zonda, Hyayra i Utopia. Premiera modelu Huayra nie oznaczała końca Zondy i premiera Utopii nie oznacza, że Huayra kończy karierę. Zwłaszcza że klienci marki mają swoje osobne plany.
Land Rover pochwalił się najmocniejszym, drogowym Defenderem w historii, który bohatersko łączy luksus z wytrzymałością i wydajnością sprawdzającymi się na zwykłych drogach i w terenie. Tak właśnie przedstawia się Defender Octa, którego maksymalna moc dochodzi do poziomu aż 635 koni mechanicznych.
W wąskim gronie najszybszych, produkowanych seryjnie modeli Volkswagena pojawił się zmodernizowany Golf R. Maszyna z napędem obu osi i mocą przekraczającą znacznie 300 koni mechanicznych została przygotowana od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczny hatchback oraz kombi o tradycyjnej nazwie Variant.
Po roku ciszy Koenigsegg wrócił do bicia rekordów prędkości. Tym razem na celownik po raz kolejny wzięto próbę 0-400-0 km/h, w której szwedzka marka podnosi poprzeczkę nieprzerwanie od 2017 roku. W głównej roli wystąpił model Jesko Absolut, który stawił się w ostatnich dniach czerwca na pasie lotniska w pobliżu Örebro.
Formuła 1 w ramach trzech wyścigowych weekendów pod rząd przeniosła się w ostatnich dniach z Hiszpanii do Austrii. Na pętli Red Bull Ring w sobotę odbył się trzeci z sześciu tegorocznych sprintów, a w niedzielę odbył się jedenasty z dwudziestu czterech zaplanowanym na ten rok wyścigów grand prix.
Marka Genesis, która w ostatnim czasie coraz mocniej wiązana jest z samochodami sportowymi, a nawet hybrydowym ścigaczem na długodystansowe mistrzostwa świata, pokazała swój kolejny projekt z wirtualnej serii Vision Gran Turismo. Jest nim wizja wyścigowego coupe X Gran Racer, które mogłoby powstać w niedalekiej przyszłości.