Aston Martin nie przestaje inwestować w sporty samochodowe. W przyszłym roku dołączy w końcu do długodystansowych mistrzostw świata z prototypem klasy Hypercar na bazie Valkyrie, a w minionym tygodniu zaprezentował zmodernizowanego Vantage klasy GT3 oraz nowy bolid AMR24 na nadciągający sezon mistrzostw świata Formuły 1.
Pagani Automobili, zainspirowane po raz kolejny wyścigowymi prototypami z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, przygotowało swój czwarty model torowy. Oto Huayra R Evo, najmocniejsza maszyna w przeszło 30-letniej historii włoskiej marki, która powstała po trzech latach intensywnych testów jej poprzedników.
Red Bull Racing rozpoczyna swój dwudziesty sezon w mistrzostwach świata Formuły 1. Sezon, w którym zamierza oczywiście utrzymać swoją dominację, z którą w ciągu ostatnich trzech lat przyszły trzy tytuły mistrzów świata wśród kierowców, dwa tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i 49 wygranych grand prix.
Maszyny klasy GT3 od lat ograniczane są w różnego rodzaju seriach wyścigowych przez regulacje Balance Of Performance. A gdyby zdjąć ograniczenia i pozwolić na eksperymenty? Taką właśnie drogą poszło AMG, które przygotowało specjalną sztukę modelu GT. Cel: nowy rekord okrążenia australijskiego Mount Panorama.
Po prawie dwóch latach od pierwszych zapowiedzi zupełnie nowy rozdział w swojej historii otwiera oficjalnie Lancia! Zasłużona, włoska marka po kilkunastu latach w areszcie domowym z jednym tylko modelem w ofercie zaczyna swoje odrodzenie od zupełnie nowego eklektycznego i elektrycznego malucha o nazwie Ypsilon.
Mercedes-AMG, który w minionym sezonie po raz pierwszy od dwunastu lat nie wygrał ani jednego wyścigu grand prix Formuły 1, zaprezentował swoją nową maszynę, która miałaby przywrócić zespołowi dawną formę. Maszynę, w której wyciągnięto wnioski z dwóch minionych lat startów, nazwano F1 W15 E Performance.
W minionym sezonie w mistrzostwach świata Formuły 1 w tylko jednym grand prix wygrał inny zespół, niż Red Bull Racing. Było to Ferrari, w którym coraz niecierpliwiej odlicza się kolejne lata mijające od ostatnich tytułów mistrzowskich w rękach zespołu. W tym roku włoska drużyna wystawi do rywalizacji bolid o oznaczeniu SF-24.
Aston Martin odsłonił nowe wcielenie sportowego coupe Vantage, które jest zapowiadane jako najbardziej skupiony na kierowcy model z rodziny Vantage w jej 74-letniej historii. Taki właśnie charakter ma podkreślać jednoczesna prezentacja wersji wyścigowej w specyfikacji GT3, która ruszy do boju w długodystansowych mistrzostwach świata.
Scuderia AlphaTauri po czterech sezonach znika z Formuły 1. Drugi zespół Red Bulla w stawce przekształca się w drużynę o nazwie Visa Cash App RB F1 Team, zmienia swoje podejście do tematu mistrzostw świata, zmienia swoje dowodzenie i prezentuje swoją pierwszą maszynę, Jest nią bolid noszący nazwę... VCARB 01.
Elektryczny Taycan od Porsche wkracza w drugi etap żywota swojego. Etap, który poprzedzało ponad 3,6 miliona kilometrów testów w temperaturze od minus 41 do plus 53 stopni Celsjusza w siedemnastu krajach całej kuli ziemskiej. Gruntownie odnowiona maszyna ma wyższą moc, większy zasięg, szybciej przyspiesza i szybciej się ładuje.