Wczoraj wieczorem czasu polskiego zakończył się sześćdziesiąty drugi, 24-godzinny wyścig na torze Daytona na Florydzie. W amerykańskim klasyku, w którym dopiero drugi rok z rzędu rządzą prototypy klasy Grand Touring Prototype, w walce o wygraną liczyły się właściwie tylko dwie marki: niemieckie Porsche oraz amerykański Cadillac.
Kolejny tydzień, kolejna nowość rodem z Chin, tym razem prosto z koncernu Dongfeng Motor, który bierze się za segment premium wśród samochodów o napędzie elektrycznym. Ofensywę rozpoczyna limuzyna 007 marki Eπ, która ma rozpędzać się do prędkości stu kilometrów na godzinę w niecałe cztery sekundy.
W tym miesiącu od 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona rozpoczyna się nowy rozdział grupy GT3 z mocnym, amerykańskim akcentem, w którym zobaczymy zupełnie nowego Forda Mustanga i nowego Chevroleta Corvette. Na tym nie koniec. Do boju rusza również zmodernizowany model Vantage GT3 Evo od Aston Martina.
Po ponad dziesięciu latach po premierze Porsche Macan wkracza w drugie pokolenie. Tym razem mamy do czynienia z wydaniem całkowicie elektrycznym, które zapowiedziano prawie pięć lat temu. Nowy rozdział otwierają warianty Macan 4 oraz Macan Turbo, które mają osiągać zasięg przekraczający 600 kilometrów.
YangWang, marka premium należąca do chińskiego BYD Auto, w ramach której poznaliśmy już luksusową terenówkę oraz super sportowe coupe, kontynuuje rozbudowę swojej oferty. Trzecim, elektrycznym modelem w jej dorobku, który ma wejść wkrótce do produkcji seryjnej, będzie limuzyna o oznaczeniu U7.
Model WRX, który dziesięć lat temu został wyłączony przez Subaru z linii modeli Impreza i stał się samodzielny, od ponad dwóch lat roztacza wpływy drugiej generacji. I, jak zwykle z resztą, regularnie pojawia się w wersjach limitowanych. Oto najnowsza z nich: japońskie WRX S4 STI Sport#, które można zdobyć tylko na drodze loterii.
Jedenaście lat temu pojawił się ostatni samochód firmowany przez Mazdaspeed, oddział Mazdy dedykowany maszynom wyścigowym i drogowym autom o sportowym charakterze. Teraz jego dzieło kontynuować będzie przedsięwzięcie pod tytułem Mazda Spirit Racing, które zaczyna nową działalność od modeli 3 oraz MX-5.
Po dwunastu etapach zakończył się tegoroczny Rajd Dakar. Po raz pierwszy w jego historii zwycięska załoga poprowadziła samochód z alternatywnym źródłem napędu z topowej kategorii T1. Była nim trzecia ewolucja Audi RS Q E-Tron z silnikami elektrycznymi i silnikiem spalinowym, który służył do ładowania baterii.
Kalifornijskie Mullen kontynuuje prace nad uprzykrzeniem życia takim markom, jak Tesla, i wprowadzeniem na drogi nowych crossoverów o napędzie elektrycznym. Ponad dwa lata temu pokazano pierwszą propozycję marki - model Five. Teraz jego możliwości potęguje sportowy wariant Five RS o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych.
LBX to jeden z najmniejszych i najmłodszych modelów w rodzinie Lexusa. Mały crossover zadebiutował latem ubiegłego roku jako hybryda, którą charakteryzować ma wyjątkowo lekkie prowadzenie, dynamika oraz oszczędność. Ale jego ambicje są znacznie większe: oto przeszło 300-konny, sportowy koncept LBX Morizo RR.