WRX STI to jeden z topowych modeli Subaru... którego od kilku lat nie znajdziemy w europejskiej ofercie. Auto oferowane jest aktualnie przede wszystkim na rodzimym rynku oraz w Ameryce Północnej, a w Europie pojawia się jedynie gościnnie. Głównym bohaterem jednego z takich występów było unikatowe WRX Project Midnight.
Kilka tygodni temu amerykańskie bolidy IndyCar po raz pierwszy w swojej historii przeszły na hybrydowe układy napędowe, w których pracują m.in. turbodoładowane V6. Na tym sensacji nie koniec: do elektryfikacji przymierzają się nieśmiało wyścigi pod szyldem NASCAR, których znakiem rozpoznawczym jest ryk widlastych ósemek.
W przyszłorocznym Rajdzie Dakar po raz kolejny o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej wśród samochodów walczyć będą kierowcy Forda. Amerykańska marka wystawi tym razem zupełnie nowego Raptora homologowanego w kategorii T1+, który już w ten weekend wystartuje po raz pierwszy w węgierskim rajdzie Baja Hungary.
Na scenę super sportowych egzotyków wkracza zupełnie nowy producent: Nilu. Za jej przeszło 1000-konną bestią z silnikiem V12 stoi między innymi Sasha Selipanov. Czy to nazwisko brzmi znajomo? Nie bez powodu: Selipanov pracował wcześniej dla takich marek, jak Bugatti, Lamborghini, Audi, Genesis oraz Koenigsegg.
Sportowe Toyoty pod szyldem Gazoo Racing okazały się strzałem w dziesiątkę. Mamy tu do wyboru, zależnie od rynku sprzedaży, coupe GR 86 opracowane wspólnie z Subaru, GR Suprę przygotowaną razem z BMW, szalonego malucha GR Yaris oraz rodzinnego hatchbacka GR Corolla. W tym ostatnim modelu pojawił się właśnie automat.
Historia spalinowych, widlastych ósemek Maserati dobiegła oficjalnie końca. Ostatni tego typu silnik wylądował w unikatowym egzemplarzu limuzyny Quattroporte, która została zbudowana na specjalne zamówienie kolekcjonera ze Stanów Zjednoczonych. Włoską maszynę nazwano wymownie Grand Finale - "wielki finał".
Druga generacja prototypów klasy LMP3 zbliża się do zamknięcia czteroletniego okresu panowania i pożegnania z wolnossącymi silnikami V8. W przyszłym roku do akcji wkroczą ścigacze trzeciej generacji, w których znajdą się mniejsze silniki V6. Wśród kilku producentów maszyn LMP3 pozostanie francuskie Duqueine.
Organizowane od kilku lat zawody Extreme E szykują się do zmiany szyldu i technologii. Już w przyszłym roku zostaną zastąpione pucharem Extreme H, w którym główne role odgrywać będą zupełnie nowe samochody zasilane wodorem. Organizatorzy Extreme H mają zamiar ubiegać się o status mistrzostw świata pod skrzydłami FIA.
Przed pojawieniem się pierwszej Hondy NSX japońska marka niejednokrotnie śniła o sportowych samochodach z wyższej półki, a pozornie nierealne marzenia ucieleśniały koncepty. Jednym z nich był powstały we współpracy z Pininfariną model HP-X, który po czterdziestu latach od premiery zyskał drugą młodość.
Brytyjskie MG z chińskimi właścicielami próbuje wrócić do swoich korzeni i produkcji samochodów sportowych. Na rynku brytyjskim można zamawiać już atrakcyjnego roadstera Cyberster z napędem elektrycznym oraz przeszło 430-konnego hot hatcha, z którym do użytku wróciła nazwa XPower. Następne w kolejce jest sportowe coupe.