Najlepiej sprzedający się model w historii Skody przeszedł w tym roku gruntowną modernizację. Mowa oczywiście o Octavii, która od pięciu lat oferowana jest już w czwartej generacji. Za jednym zamachem odnowiono również najmocniejszą wersję, wersję RS, która ostatnim razem wspięła się do 245 koni mechanicznych.
Takiego połączenia jeszcze nie było: włoskie studio Zagato oraz polskie, katowickie La Squadra, zainspirowane wyścigowymi, zapomnianymi prototypami Alpine z lat sześćdziesiątych, przygotowały unikatową propozycję dla kolekcjonerów o podobnych upodobaniach. Oto limitowane AGTZ Twin Tail o wartości około trzech milionów złotych.
Po raz pierwszy na tor wyścigowy wyjechały dzisiaj wspólnie nowe bolidy Formuły 1, które ewoluowały względem tego, co pokazywano w ciągu ostatnich trzech tygodni na oficjalnych prezentacjach. Dwadzieścia maszyn dziesięciu zespołów spotkało się podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Bahrajnie.
Piąty rok z rzędu obrona tytułów mistrzowskich w długodystansowych mistrzostwach świata będzie zadaniem Toyoty. Do rywalizacji z japońską marką przystąpi rekordowa liczba rywali. Na sezon 2024 do WEC weszło dziewiętnaście zespołów w klasie Hypercar, a na liście do 24-godzinnego Le Mans znalazły się aż dwadzieścia cztery.
Miniony sezon pod względem obecności na podium był najlepszym sezonem McLarena w Formule 1 od roku 2012. Kierowcy brytyjskiego zespołu uplasowali się w pierwszej trójce w siedmiu grand prix, do których dorzucili wygraną w jednym sprincie. Czy na pokładzie nowego bolidu, modelu MCL38, uda im się wspiąć jeszcze wyżej?
Aston Martin nie przestaje inwestować w sporty samochodowe. W przyszłym roku dołączy w końcu do długodystansowych mistrzostw świata z prototypem klasy Hypercar na bazie Valkyrie, a w minionym tygodniu zaprezentował zmodernizowanego Vantage klasy GT3 oraz nowy bolid AMR24 na nadciągający sezon mistrzostw świata Formuły 1.
Pagani Automobili, zainspirowane po raz kolejny wyścigowymi prototypami z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, przygotowało swój czwarty model torowy. Oto Huayra R Evo, najmocniejsza maszyna w przeszło 30-letniej historii włoskiej marki, która powstała po trzech latach intensywnych testów jej poprzedników.
Red Bull Racing rozpoczyna swój dwudziesty sezon w mistrzostwach świata Formuły 1. Sezon, w którym zamierza oczywiście utrzymać swoją dominację, z którą w ciągu ostatnich trzech lat przyszły trzy tytuły mistrzów świata wśród kierowców, dwa tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i 49 wygranych grand prix.
Maszyny klasy GT3 od lat ograniczane są w różnego rodzaju seriach wyścigowych przez regulacje Balance Of Performance. A gdyby zdjąć ograniczenia i pozwolić na eksperymenty? Taką właśnie drogą poszło AMG, które przygotowało specjalną sztukę modelu GT. Cel: nowy rekord okrążenia australijskiego Mount Panorama.
Po prawie dwóch latach od pierwszych zapowiedzi zupełnie nowy rozdział w swojej historii otwiera oficjalnie Lancia! Zasłużona, włoska marka po kilkunastu latach w areszcie domowym z jednym tylko modelem w ofercie zaczyna swoje odrodzenie od zupełnie nowego eklektycznego i elektrycznego malucha o nazwie Ypsilon.