Siedemdziesiąty czwarty sezon mistrzostw świata Formuły 1, sezon rekordów i dominacji Verstappena oraz Red Bulla, dobiegł końca. Mistrzostwa po dwudziestu dwóch wyścigach grand prix i sześciu sobotnich sprintach zakończyły się w miniony weekend w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na piętnastym Grand Prix Abu Dhabi.
Porsche zaprezentowało światu już trzecią, zupełnie nową generację limuzyny Panamera, która w tym miesiącu obchodzi swoje piętnaste urodziny. Wszystko wskazuje na to, że tym razem oferta skończy się wyłącznie na limuzynie i wersji kombi, znanej pod nazwą Sport Turismo, nie zobaczymy w ogóle.
Debiut modelu Huarya od Pagani Automobili nie oznaczał kilkanaście lat temu, że historia jego poprzednika dobiegła już końca. Tak samo zeszłoroczny debiut następcy nie zamyka otworzonego kilkanaście lat temu rozdziału pod tytułem Huarya. Oto zupełnie nowa, limitowana maszyna w rodzinie: Imola Roadster.
Miesiąc temu na torze Nürburgring Nordschleife przyłapano tajemnicze Audi, które wyglądało na wyścigowe R8 klasy GT2 z... drogowymi tablicami rejestracyjnymi. Z czym mieliśmy do czynienia? Już znamy odpowiedź: to dopuszczone do zwykłego ruchu XGT, najambitniejszy projekt w historii Abt Sportsline.
Ginetta, która jest obecna w grupie ścigaczy GT4 pod skrzydłami SRO właściwie od jej początków, przygotowała zmodernizowane coupe typu G56. W przyszłym roku będzie można zobaczyć je w wyścigach na całym świecie, w tym prawdopodobnie w planowanym od dawna wyścigu długodystansowym wyłącznie dla samochodów GT4.
Mistrzostwa świata Formuły 1 po ponad czterdziestu latach przerwy wróciły do Las Vegas, na którego ulicach przygotowano zupełnie nowy tor wyścigowy. Przedostanie, dwudzieste pierwsze grand prix zbliżającego się do końca sezonu 2023 było już trzecim wyścigiem na terenie Stanów Zjednoczonych w tym roku.
Bloodhound LSR, brytyjski projekt mający na celu ustanowienie nowego rekordu prędkości naziemnej, budzi się ze snu i wchodzi w kolejną fazę. Pod nową wodzą trwają poszukiwania brakujących inwestorów oraz... nowego kierowcy, który odważy się na przekroczenie tysiąca trzystu kilometrów na godzinę.
Lamborghini Squadra Corse obchodzi w tym roku swoje pierwsze dziesięciolecie. Oddział, który dedykowany jest przede wszystkim samochodom torowym, przypieczętował swoje dziesiąte urodziny specjalnym wydaniem Huracana STO, w którym zaaplikowano nowe rozwiązania zaczerpnięte prosto z torów wyścigowych.
Chińskie HiPhi, które ze swoimi nietypowo stylizowanymi samochodami o napędzie elektrycznym pojawiło się na pierwszych rynkach europejskich w czerwcu tego roku, szykuje się do kolejnego uderzenia. Jest nim sportowy, czteroosobowy model A o mocy przeszło 1300 koni mechanicznych, który ma rozpędzać się do setki w jakieś dwie sekundy.
AMG ma w tym roku pełne ręce roboty, z czym wiążą się nieustanne nowości i modernizacje wśród takich modeli, jak CLA, GLC, GLE, GT 4-Door Coupe, GT czy torowego GT2, o 4-cylindrowym silniku dla Lotusa Emiry nie wspominając. W ostatnich tygodniach fala nowości dotarła również do najmocniejszego, kompaktowego crossovera w ofercie.