"Piątki" od Audi pojawiły się kilkanaście lat temu jako sportowe coupe i kabriolety, do których z czasem dołączyła stylowa limuzyna z dwoma parami drzwi. Zupełnie nowe A5 i sportowe S5 zrywają z tym schematem: modele zastępują na stałe serię A4/S4 i debiutują jako limuzyna oraz kombi bez planów na coupe czy kabriolety.
Oczekiwane od początku roku hybrydowe systemy napędowe dotarły oficjalnie do amerykańskiego pucharu IndyCar Series i bolidów budowanych na podwoziu włoskiej Dallary. Zupełnie nowe technologie, które staną się wkrótce standardem, wykorzystano po raz pierwszy w wyścigu na pętli Mid-Ohio Sports Car Course na początku lipca.
Po blisko dziewięćdziesięciu latach niebytu do żywych wrócił jeden z najbardziej niezwykłych samochodów w historii Audi oraz Porsche. Oto Type 52 marki Auto Union, aerodynamiczny krążownik autostrad oparty na... wyścigowym samochodzie klasy grand prix z lat trzydziestych z umieszczonym centralnie silnikiem V16!
Po dziesięciu latach przerwy długodystansowe mistrzostwa świata wróciły do Brazylii. Wczoraj na słynnym Interlagos odbyła się piąta z ośmiu rund dwunastego sezonu World Endurance Championship: 6-godzinny wyścig maszyn klas Hypercar oraz LMGT3. W poprzednich czterech w topowej kategorii wygrywały marki Porsche, Ferrari oraz Toyota.
Trwające od przeszło trzech lat prace nad ostatnim, wspólnym dziełem Adriana Newey'a i Red Bulla, zbliżają się do końca. Zdobywcy kilkunastu wspólnych tytułów mistrzowskich Formuły 1 zamierzają dać światu najszybszą, torową maszynę bez pójścia na prawie żadne kompromisy. Będzie nią model o oznaczeniu RB17.
Marka Polestar, która ani na chwilę nie zwalnia prac nad swoimi nowymi elektrykami, pochwaliła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood nowym, sportowym wynalazkiem. Obok seryjnych modeli oznaczonych cyframi 2, 3 i 4 oraz prototypu roadstera 6 pojawił się tam nowy koncept noszący oznaczenie BST.
W przyszłym roku puchar GT2 European Series wejdzie w piąty sezon, który ma być największym z dotychczasowych. Stawkę złożoną z samochodów kilku różnych marek wzmocnią kolejne egzemplarze nowych Maserati, a do zabawy cały czas, gościnnie lub na stałe, dołączać mogą nowe marki. Niedawno pojawiła się wśród nich Ginetta.
Do stale gęstniejącej niszy restomodów sportowych klasyków dołącza nowy gracz. Jest nim brytyjskie Evoluto Automobili, którego pierwsze dzieło zadebiutowało za zamkniętymi drzwiami na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Z czym dokładnie będziemy mieli do czynienia? Evoluto zabrało się za małe coupe Ferrari z połowy lat dziewięćdziesiątych.
Zaledwie kilka dni po premierze unikatowego Pagani Huayra Epitome z 864-konnym V12 i ręczną skrzynią biegów kolejnego one-off'a ujawnił szwedzki Koenigsegg. Jest nim supercoupe Chimera, które pod znajomymi kształtami skrywa między innymi wyjątkową, mającą kilka różnych osobowości skrzynię biegów.
Połowa siedemdziesiątego piątego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 jest już za nami. W niedzielę po południu na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii miało miejsce dwunaste z dwudziestu czterech tegorocznych grand prix. W poprzednich dziesięciu edycjach siedem razy wygrywał tu Mercedes-AMG, dwa razy Ferrari i tylko raz Red Bull.