Alpine Motorsports za jednym zamachem pokazało finalne malowanie swojego prototypu na długodystansowe mistrzostwa świata, podzieliło ostatecznie sześciu kierowców na dwa składy i pokazało swój nowy bolid na nadchodzący sezon Formuły 1, maszynę o oznaczeniu A524. Ten ostatni ma rozwiązywać wiele bolączek swojego poprzednika.
Sauber po kilku latach współpracy z Alfą Romeo w ramach Formuły 1 stanął przed okazją do całkowitej zmiany wizerunku. I w pełni z niej skorzystał. Po kolorach włoskiej marki nie został ślad: tegoroczny bolid o oznaczeniu C44 zadebiutował w nowych, jaskrawych odcieniach zieleni, a zespół połączył siły z nowymi sponsorami.
RS6 Avant wchodzi w finalny etap rozwoju obecnej generacji. Mocarne kombi produkcji Audi trafi na rynek w limitowanej wersji GT o mocy grubo przeszło 600 koni mechanicznych, która czerpie pełnymi garściami z konceptu RS6 GTO sprzed blisko czterech lat oraz wyścigowego 90 IMSA GTO z końcówki lat osiemdziesiątych.
Tegoroczny wyścig górski na słynny szczyt Pikes Peak stanie się miejscem debiutu zupełnie nowej, francuskiej marki, która od kilku lat pracuje nad własnym, drogowym super samochodem. Mowa o paryskim Quarkus, które przygotowuje od podstaw niewielki pojazd o oznaczeniu P3 z hybrydowym układem napędowym.
Rozpoczęła się seria prezentacji nowych bolidów Formuły 1, które już za kilkanaście dni wyjadą na pierwsze, przedsezonowe testy w Bahrajnie. Jako pierwszy swoją maszynę na rok 2024 zaprezentował zespół Haas, dla którego będzie to dziewiąty rok w mistrzostwach świata i pierwszy rok pod nowym dowodzeniem.
Ford Mustang w najnowszej, siódmej już generacji, dotarł oficjalnie na rynki europejskie i rynek polski. Maszynę można już zamawiać w cenie od 303,5 tysiąca złotych brutto w kilku wersjach. Najmocniejszą jest wydanie Dark Horse, w którym względem amerykańskiego odpowiednika... ubyło przeszło 50 koni mechanicznych.
Legendarny Jaguar XJ13, który powstał prawie sześćdziesiąt lat temu z myślą o 24-godzinnym Le Mans, w którym nigdy nie wystartował, doczekał się od tamtego czasu wielu wiernych replik. Najnowsza z nich ma w sobie coś więcej: JD Classics udało się zbudować samochód z oryginalnym, zaprojektowanym dla XJ13 silnikiem V12!
Coupe i kabriolety serii 4 od BMW doczekały się modernizacji, które wprowadzą je w sezon 2024 i kolejne. Za jednym zamachem zmiany przeszły również najmocniejsze warianty z oddziału BMW M. Sportowe maszyny wyróżni wyższa moc, wyostrzona stylistyka, nowe możliwości indywidualizacji oraz nowe systemy cyfrowe.
Numery szwedzkiego Polestar, zarówno jeśli chodzi o liczbę modeli oraz liczbę sprzedanych na całym świecie samochodów, idą stale w górę. Do sprzedaży wchodzi właśnie model o oznaczeniu 4. To crossover, którego moc może znacznie przekroczyć 500 koni mechanicznych i który... nie ma w ogóle tylnej szyby.
Po koncepcie terenówki Manifesto, który Dacia pokazała półtora roku temu, nie można było spodziewać się nowych modeli drogowych, ale nie oznacza to, że zapomniano o nim wkrótce po premierze. Jego duch wraca w rajdowym modelu Sandrider, który ma reprezentować rumuńską markę między innymi w słynnym Dakarze.