Toyota w sezonie 2023 sięgnęła po swoje kolejne tytuły mistrzowskie w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata, mistrzostwach Super GT oraz japońskiej Super Formule. A wszystko zaczęło się na początku lat pięćdziesiątych. Ponad 70 lat temu powstał pierwszy, wyścigowy samochód w historii koncernu.
Chińskie Nio, które na przełomie września i października świętowało wyprodukowanie 400 tysięcy elektrycznych samochodów osobowych, zaprezentowało swój nowy okręt flagowy. Jest nim limuzyna ET9, razem z którą nadciągają nowe technologie, wliczając kolejną generację zautomatyzowanych stacji szybkiej wymiany baterii.
Everrati Automotive, które od kilku lat trudni się elektryfikacją klasyków, rozszerza swój repertuar związany z Porsche 911 generacji 964. Tym razem brytyjska firma zaproponowała coupe oznaczone jako RSR, które inspirowane było... wyścigowym modelem sprzed trzydziestu lat i słynnym, drogowym 911 Carrera RS 3.8.
Do wejścia na polski rynek szykuje się kolejna marka rodem z Chin. Mowa o działającym dopiero od kilku lat przedsięwzięciu pod tytułem Voyah. Pierwszym modelem firmowanym przez nową markę, który próbuje zaznaczyć swoją obecność nad Wisłą, jest luksusowy SUV o nazwie Free w elektrycznej wersji napędowej.
Coupe GT, najbardziej praktyczne auto ze wszystkich modeli produkowanych przez McLarena, doczekało się zasłużonej modernizacji. W nowy sezon wejdzie pod oznaczeniem GTS, z którym wiąże się zwiększona moc, poprawki natury technicznej, nowe opcje wyposażenia i wykończenia oraz niewielkie zmiany stylistyczne.
W nowym sezonie wyścigowe i rajdowe samochody Toyoty przybiorą nowe barwy, w których przeważać będą odcienie koloru czarnego. Dotyczy do hybrydowych prototypów na długodystansowe mistrzostwa świata, hybrydowych rajdówek na rajdowe mistrzostwa świata i zmodernizowanej terenówki na Rajd Dakar, czyli modelu GR DKR Hilux Evo T1U.
Dni sportowego Audi R8 są już od dawna policzone, ale jego kariera nie dobiegła jeszcze końca. Ostatnią, nową odmianą modelu było zeszłoroczne R8 V10 GT RWD z 620-konnym silnikiem i napędem przenoszonym wyłącznie na tył. Teraz jego dorobek na niektórych rynkach zaczynają podsumowywać limitowane edycje pożegnalne.
GX, jeden z większych SUV'ów Lexusa, świętował w ubiegłym roku swoje dwudzieste urodziny. W tym czasie na rynkach amerykańskich i azjatyckich pojawiły się tylko dwie generacje. Teraz do akcji oficjalnie wkracza zupełnie nowa, trzecia generacja, w której planach jest wizyta tylko na wschodnich krańcach Europy.
Hybrydyzacja sportowych modeli AMG dotarła do roadstera SL, o którym do tej pory można było mówić w kontekście miękkiej hybrydy z 4-cylindrowym silnikiem. Teraz do akcji wkracza SL 63 S E Performance, którego nie interesują ograniczenia: system wspomagający widlastą ósemkę pozwala na przekroczenie 800 koni mechanicznych!
We wrześniu Toyota świętowała wyprodukowane stu egzemplarzy wyścigowej Supry klasy GT4 limitowanym do jedynie trzech sztuk torowym wydaniem 100 Edition. Na tym świętowania nie zakończono. Teraz przeniesiono je na wersję drogową: w Essen zaprezentowano coupe w specjalnym wydaniu pod tytułem GT4 100th Edition Tribute.