Po ponad pięciu latach przerwy Formuła 1 wróciła do Chin, gdzie po raz pierwszy zjawiła się prawie dwadzieścia lat temu. Azjatycka runda mistrzostw świata była pierwszą z sześciu, które zostały wytypowane w tym roku na podwójny weekend wyścigowy z sobotnim sprintem przed niedzielnym grand prix.
Hybrydyzacja sportowych modeli pod szyldem AMG postępuje w najlepsze. Tym razem dotarła do coupe GT drugiej generacji. Charakterystyczny model idzie w tym roku w ślady 4-drzwiowej limuzyny GT oraz roadstera SL i przekracza teraz granicę 800 koni mechanicznych! Oto zupełnie nowy GT 63 S E Performance z technologiami rodem z Formuły 1.
Największa, luksusowa limuzyna w katalogu Mercedes-Benza o napędzie elektrycznym przeszła obszerną aktualizację. Model EQS, bo o nim właśnie mowa, wejdzie w kolejną fazę z lekko zmienionym wyglądem, akumulatorami o zwiększonej pojemności, bogatszym wyposażeniem i jeszcze większymi zdolnościami użytkowymi.
Amerykańskie Rezvani Motors wkracza na zupełnie nowe tereny, na których rywalizacja jest wyjątkowo zacięta. Mowa o kolekcjonerach Porsche, szczególnie tych mocno zmodyfikowanych poza fabryką. Taką właśnie propozycją będzie coupe o oznaczeniu RR1, które inspirowane było słynnym, wyścigowym modelem z rodziny 935.
Mustang ma już sześćdziesiąt lat. Jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych modeli Forda zadebiutował dokładnie siedemnastego kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku i z miejsca, wsparty gigantyczną kampanią reklamową, zaczął sprzedawać się w tysiącach egzemplarzy. Na polskich drogach lata dzień pojawi się już siódma generacja.
Maserati poszerza swoją ofertę w segmencie luksusowych samochodów o napędzie elektrycznym. W tym tygodniu do coupe GranTurismo Folgore oraz crossovera Grecale Folgore dołączył kabriolet GranCabrio Folgore. Cała trójka ma poprowadzić włoską markę ku przyszłości, w której dla silników spalinowych może już nie być miejsca.
Jakieś półtora roku temu Morgan przedstawił odmłodzonego roadstera z serii Plus Four, której korzenie sięgają lat pięćdziesiątych minionego stulecia. W maju tego roku ruszy budowa auta po kolejnej modernizacji, która przyniesie szereg nowinek natury technicznej i stylistycznej, a także niemal nieskończone możliwości indywidualizacji.
W piątek w turyńskim Heritage Hub koncernu Stellantis otworzono specjalną wystawę z okazji siedemdziesiątej piątej rocznicy działalności marki Abarth. Na miejscu można zobaczyć jej kilkadziesiąt zabytkowych modeli, a także kilka nowości. Wśród tych ostatnich znalazła się zapowiedź limitowanego coupe 1300 OT od Abarth Classiche.
Elektryczny Mustang Mach-E szykuje się na nowy sezon i odpowiada na rosnące potrzeby użytkowników oraz ruchy konkurencji. Po modernizacjach na rok 2024 model ten będzie jeszcze szybszy, jeszcze wszechstronniejszy, zajedzie jeszcze dalej i będzie wyglądał jeszcze atrakcyjniej, zależnie od wybranej wersji napędowej i opcji.
Lamborghini żegna się z wolnossącym silnikiem V10 oraz wykorzystującym go modelem Huracan, który produkowany jest już od ponad dziesięciu lat. Ostatnim, bardzo limitowanym autem w rodzinie został w tym miesiącu Huracan STJ, który będzie sprawdzał się najlepiej nie na drogach publicznych, ale na torach wyścigowych.