Jeep zabiera się za elektryki w wydaniu globalnym. Pierwszym modele o takim zasięgu rażenia, którego sprzedaż rozpocznie się od USA oraz Kanady, będzie zupełnie nowy Wagoneer S. Samochód legitymuje się mocą przeszło 600 koni mechanicznych, za którą idą osiągi wykraczające daleko poza codzienne potrzeby.
Elektryczna limuzyna Audi, model E-Tron GT, idzie w ślady spokrewnionego technologicznie Taycana od Porsche, i po modernizacjach chwali się znaczącym postępem w obszarach zasięgu, osiągów oraz szybkości ładowania akumulatorów. W najmocniejszej wersji niemiecka maszyna rozwija teraz rekordową moc aż 925 koni mechanicznych!
Dziewięćdziesiąty drugi 24-godzinny wyścig Le Mans, czwarta runda długodystansowych mistrzostw świata, przeszedł do historii. Na jego starcie w sobotę stanęła rekordowa liczba aż dwudziestu trzech prototypów grupy Hypercar, po raz pierwszy pojawiły się samochody grupy LMGT3 i na drodze wyjątku wystartowały prototypy LMP2.
Francuskie Alpine przedstawiło drugi zupełnie nowy model w swojej współczesnej historii i pierwszy, który produkowany będzie wyłącznie z elektrycznym układem napędowym. Jest nim kompaktowy hot hatch o oznaczeniu A290, który bazuje na najnowszym wcieleniu Renaulta 5 oraz pokazanym przeszło rok temu koncepcie.
Już jutro, w sobotę po południu o godzinie piętnastej wystartuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans z listą startową obejmującą ponad sześćdziesiąt załóg podzielonych na trzy różne klasy. Kolejność na starcie ustaliły środowe kwalifikacje i czwartkowa sesja Hyperpole, podczas których nie brakowało niespodzianek.
Za sprawą produkowanego seryjnie coupe Nevera od Rimaca, które kilkanaście miesięcy temu rozpędziło się do 412 kilometrów na godzinę, elektryki dołączyły do zestawień najszybszych samochodów świata pod względem prędkości maksymalnej. Teraz poprzeczkę podnosi japońsko-włoski prototyp marki Aspark.
Wodorowe silniki spalinowe oraz wodorowe ogniwa paliwowe mają być tym, z czym w najbliższej przyszłości mają kojarzyć się długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata. Pierwszym ścigaczem nowej ery ma być prototyp H24Evo, który powstaje w ramach prowadzonego od kilkunastu lat programu MissionH24.
W przyszłym roku w życie wejdą nowe przepisy ustalające reguły budowy wyścigowych prototypów klasy LMP3, które po kilku latach pożegnają się z widlastymi ósemkami. Pierwszą marką, która pokazała swoją propozycję na sezon 2025 został francuski Ligier z samochodem noszącym oznaczenie JS P325.
Jedna trzecia tegorocznego sezonu Formuły 1 jest już za nami. Kolejny etap mistrzostw świata otworzył wczorajszy wyścig w Kanadzie, dziewiąte z dwudziestu czterech zaplanowanych grand prix. Zanim do niego doszło poznaliśmy najważniejsze regulacje dotyczące sezonu 2026 oraz los kolejnych kierowców po zakończeniu sezonu 2024.
Plany rozpoczęcia w tym roku produkcji elektrycznego grand tourera Piëch Automotive, który zapowiadany był pięć lat temu, idą do kosza. Twórcy auta wrócili do przysłowiowego stołu kreślarskiego i przesunęli kalendarz o kolejnych kilka lat, w ciągu których będą pracować nad wprowadzeniem do produkcji zmodernizowanego auta.