Pokazany w ubiegłym roku Rafale, najnowszy okręt flagowy marki Renault, doczekał się wersji przyprawionej przez Alpine. Wprowadzone zmiany, które idą w parze z hybrydowym układem napędowym o mocy okrągłych 300 koni mechanicznych, mają nadać maszynie sportowego charakteru, zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i wrażenia z jazdy.
Po dwóch latach przerwy mistrzostwa świata Formuły 1 wróciły na tor Imola we Włoszech, znany oficjalnie jako Autodromo Enzo e Dino Ferrari, na którym trzydzieści lat temu zginął Ayrton Senna, trzykrotny mistrz świata. W minioną niedzielę po południu odbyło się tu czwarte w historii GP Emilii-Romanii.
Długa lista konceptów działającego od ponad pięciu dekad studia Italdesign powiększyła się o kolejną pozycję. Jest nią terenówka Quintessenza, która ma łączyć człowieka z naturą i zachęcać do długich wypraw na łono natury z daleka od miast, asfaltowych dróg, zanieczyszczonego powietrza, hałasu i tłumów.
Chińskie Hongqi, które od ponad sześćdziesięciu lat zajmuje się produkcją luksusowych samochodów i rządowych limuzyn, przyszykowało nowy krążownik nie tylko na rodzimy rynek. Jest nim przeszło pięciometrowy sedan Guoya, który w przyszłości może zechcieć zagrozić najbardziej cenionym markom europejskim.
Podnoszące się temperatury i wydłużające się słonecznie dni przyprowadziły niespodziewaną premierę ze strony Morgana. Brytyjska marka, słynąca z budowanych ręcznie, sportowych automobili w stylu retro, połączyła siły z włoską Pininfariną, czego efektem jest limitowana, otwarta barchetta Midsummer.
Elektryczna klasa G, którą kilka lat temu zapowiadał koncept EQG, stała się faktem. Nowy model, naszpikowany technologiami promowanymi przez Mercedes-Benza pod szyldem EQ, zrywa z dotychczasowym nazewnictwem elektryków marki i wchodzi na rynek jako G 580 o mocy systemowej przekraczającej wartość 580 koni mechanicznych.
Już za dwa tygodnie zadebiutuje pierwsze, drogowe Porsche 911 o napędzie hybrydowym! Prototypy w ostatnich latach pokonały miliony kilometrów w miastach, na trasach szybkiego ruchu oraz na drogach gorszych kategorii. W ramach intensywnych testów samochody zahaczyły również o słynne Nordschleife, oczywiście.
Długodystansowe mistrzostwa świata po raz czternasty w swojej historii odwiedziły Spa-Francorchamps. Wyścig, którego początki sięgają pierwszej połowy lat pięćdziesiątych, po raz pierwszy gościł stawkę złożoną z osiemnastu prototypów grupy Hypercar i nowych samochodów grupy LMGT3, która w tym roku zastąpiła GTE.
Pierwszy i jedyny SUV w katalogu Rolls-Royce'a, model Cullinan, wchodzi w nowy etap swojej kariery. Brytyjska marka, która należy do BMW, zaprezentowała Cullinana drugiej serii. Większość jego modernizacji odpowiadają przede wszystkim na potrzeby zarejestrowane u dotychczasowych klientów i zmieniające się definicje luksusu.
W tym roku przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans zobaczymy paradę wyścigowych prototypów niedalekiej przyszłości. Będą to maszyny zasilane wodorem: elektryczne z ogniwami paliwowymi oraz spalinowe z silnikami tłokowymi. Wśród nich znajdzie się zupełnie nowa super produkcja francuskiego Alpine, model Alpenglow Hy4.